Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A3.3 |
Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col.laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidsciplinars, multilingües i multiculturals. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix les característiques moleculars dels polímers comuns i les seves aplicacions
Coneix i aplica els fonaments termodinàmics de les dissolucions polimèriques per calcular diagrames de fase de dissolucions
Coneix i explica les diferents dependències de la viscositat amb densitat, pes molecular i temperatura de materials polimèrics comuns
| | A1.4 |
Modelitza matemàticament la resposta viscoelàstica de materials polimèrics i interpreta correctament les dades experimentals dels mòduls elàstic i de pèrdua (storage and loss moduli)
Coneix i és capaç d'explicar el sentit físic de les funcions materials per al comportament reològic de fluids polimèrics.
Coneix quan un sistema respon al principi de simplicitat dinàmica. Aplica el concepte de superposició temps-temperatura per a la resposta viscoelàstica
| | A2.2 |
Coneix i aplica en el disseny d'equips els paràmetres de disseny per a diferents mètodes de processament comuns com extrusió i extrusió per bufat.
| | A3.1 |
Coneix la morfologia dels materials polimèrics sòlids comuns
És capaç de relacionar l'elasticitat dels elastòmers amb les propietats termodinàmiques. Pot calcular la relació esforç-deformació per elastòmers comuns
| | A3.2 |
Descriu les diferents tècniques de processament de polímers per al seu ús com a sòlids
| | A3.3 |
Aplica models usuals a la predicció del comportament reològic de fluids polimèrics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Duu a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col.labora activament a la planificació del treball en equip, a la distribució de tasques i terminis requerits.
Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Revisió de conceptes bàsics |
Definició de polímer i de macromolècula; síntesi i estructura dels polímers; nomenclatura dels polímers
Relacions propietat - estructura Morfología; definició de pesos moleculars i de les seves distribucions;la transició vidria; cristal.lizació;
Tècniques de caracterització de polímers: espectrometria, espectroscòpia, tècniques de determinació de pes molecular, tècniques microscòpiques,
|
Viscoelasticitat i reologia |
anàlisi dinamo-termomecànica ; anàlisi termomecànica; Calorimetria diferencial d'escombrat; anàlisi termogravimètrica. introducció a les propietats mecàniques. |
Composites i materials avançats |
microcomposites i nanocomposites; técnicas de procesado de composites; polímers retardants a la flama, polímers cristall líquid i termoestables ordenats |
Processament de polímers |
Tecnologia de fabricació de films.
Conceptes bàsics d'extrusió.
Processos industrials de transformació de Polímers |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
36 |
56 |
Seminaris |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, de la bibliografia i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura i de case studies amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point. |
Seminaris |
Seminaris actius tinguts pels alumnes sobre casos concrets trobats en la literatura |
Atenció personalitzada |
Discussió amb els alumnes, de manera individual o en petits grups, de diferents aspectes relacionats amb els contiguts teòrics de l'assignatura o amb la resolució de problemes i/o qüestions |
Descripció |
Discussió amb els alumnes, de manera individual
o en petits grups, de diferents aspectes relacionats amb els contiguts teòrics
de l'assignatura o amb la resolució de problemes i/o
qüestions mitjançant teams y adobe connect. El professor de
l'assignatura es pot contactar directament en el seu despatx, o concertant cita
a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Prova de grup. S'avaluarà l'exposició crítica en les sessions de seminaris |
50% |
Proves orals |
|
Prova individual. Una discussió sobre els continguts teòrics de l'assignatura
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova escrita sobre tot el contingut teòric de l'assignatura |
Bàsica |
L.H. Sperling, Introduction to Physical Polymer Science, 4th, Wiley
F. Rodriguez, Principles of Polymer Systems, 3rd, Taylor & Francis
WARD,I.M., MechanicalProperties of Solid Polymers, , John Wiley & Sons , Ltd.
BERINS, M, Plastics Engineering Handbook, , Chapman & Hall
|
|
Complementària |
R.J. Young and P.A. Lovell, Introduction to Polymers, 2nd, Chapman & Hall
varios, Journal of Applied Polymer Science, , John Wiley
varios, Journal of Polymer Science: Parts A and B (polymer Chemistry and Polymer Physics), , John Wiley
varios, Polymer, , Elsevier
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|