Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A7 |
A2.1. Presentar els resultats seguint el format de la bibliografia científica experimental, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B14 |
B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B17 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica conceptes de química supramolecular al disseny i síntesi de receptors moleculars, dispositius moleculars senzills i materials moleculars nanoestructurats.
Identifica les propietats fonamentals de les forces intermoleculars i la seva importància en química, biologia i ciència dels materials.
Identifica els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització de sistemes supramoleculars.
| | A7 |
Interpreta processos químics i biològics que funcionen en base a interaccions intermoleculars.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B14 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B17 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Des de la química molecular fins a la química supramolecular. Interaccions no covalents.
|
|
Tema 2. Complementarietat, ajust induït, losterisme i cooperativitat. Els receptors i els transportadors moleculars. Els processos dinàmics: cinètica davant termodinàmica.
|
|
Tema 3. Reconeixement d'ions. Èters corona, criptandos, ciclofanos i altres receptors. Reconeixement quiral.
|
|
Tema 4. Una visió de l'efecte hidrofòbic. Interaccions hidrofòbiques en el reconeixement molecular.
|
|
Tema 5. Catàlisi supramolecular. Principis bàsics. L'acceleració i el cicle catalític. Reconeixement de l'estat de transició. Models enzimàtics.
|
|
Tema 6. Els efectes de confinament en catàlisi. Micel · les, vesícules, càpsules. Anticossos catalítics i els polímers basats en efecte plantilla. Autocatàlisi: sistemes auto-replicables.
|
|
Tema 7. El reconeixement molecular de les biomolècules (I). Aminoàcids, pèptids, proteïnes. Interaccions lligand-proteïna i proteïna-proteïna.
|
|
Tema 8. El reconeixement molecular de les biomolècules (II). Bases nitrogenades, nucleòtids i àcids nucleics. Interaccions lligant-DNA. Intercalades. El reconeixement dels carbohidrats.
|
|
Tema 9. Autoensamblatge i autoorganització.
|
|
Tema 10. Auto-ensamblatge en sistemes sintètics.
|
|
Tema 11. La química combinatòria dinàmica i la quiralitat supramolecular.
|
|
Tema 12. Materials i dispositius moleculars.
|
|
Tema 13. Auto-ensamblatge jeràrquic. Monocapes i multicapes. Cristalls líquids.
Sistemes termotròpics i liotrópicos. Mesofases. Els diagrames de fase. Pantalles de cristall líquid.
|
|
Tema 14. Els sistemes de transferència de càrrega. Aïlladors orgànics, semiconductors i conductors. Òptica no lineal. Conceptes. Molècules dipolars i octupolares. Dispositius NLO.
|
|
Tema 15. Mètodes experimentals en química supramolecular. Estequiometria i constant d'estabilitat. Valoracions mitjançant RMN. Altres mètodes. Agregació i transport.
|
|
Tema 16. La Fotofísica dels sistemes supramoleculars. Principis bàsics. Conceptes avançats de fotofísica supramolecular.
|
|
Tema 17. Les aplicacions de sistemes supramoleculars luminiscents. Química heterosupramolecular.
|
|
Tema 18. Sistemes supramoleculars per a la conversió de llum en energia elèctrica. Part 1.
Sistemes supramoleculars per a la llum a la conversió d'energia elèctrica. Part 2. Els transistors d'efecte camp supramoleculars orgànics.
Les perspectives de futur en dispositius supramoleculars funcionals. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
32 |
48 |
80 |
Seminaris |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
3.5 |
3.5 |
7 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Pascal Blondeau
pascal.blondeau@urv.cat
Dept. Química Analítica i Química Orgànica
URV |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Exposició oral individual i en grup sobre un tema específic i sobre un article científic. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens individuals escrits: un sobre fonaments teòrics i altre sobre aplicació dels fonaments teòrics a casos pràctics.
Treballs setmanals sobre aplicacions pràctiques dels conceptes teòrics. |
60% |
Altres |
|
Participació individual a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vist. Segona convocatòria: es tindrà que recuperar la part no superada de la primera convocatòria. De la resta de parts superades a la primera convocatòria es conservarà la nota a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Jonathan W. Steed, Jerry L. Atwood, Supramolecular Chemistry, Wiley, Last edition
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|