Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC4 |
CE4-Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC10 |
CE10-Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2-Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3-Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conèixer les teories, models i programari específic en l'àmbit de la Química Computacional. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'utilitzar tècniques de la Química Computacional en la investigació química. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'interpretar literatura bàsica i aplicacions de la Química Computacional. |
AC6
|
|
|
Saber interpretar els resultats obtinguts en l'aplicació de programari de Química Computacional a aplicacions concretes. |
AC10
|
BC2 BC3 BC7
|
|
Avaluar críticament una informació i incorporar-la a la pròpia base de coneixements. |
|
BC2
|
|
Adquirir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multidisciplinar. |
|
BC7
|
|
Tema |
Subtema |
1. Programari de càlcul e interfícies d' usuari |
Visualitzadors, constructors moleculars. |
2. Mètodes clàssics vs. mètodes quàntics. |
Mecànica molecular. Mètodes ab initio. Mètodes semiempírics. Mètodes DFT. |
3. Estructura molecular i energia en fase gas. |
Superfícies d'energia potencial. Caracterització de punts estacionaris. |
4. Anàlisis de la superfície d'energia potencial |
Anàlisis vibracional. Espectroscòpia IR i Raman. Funcions termodinàmiques bàsiques. |
5. Reactivitat |
Teoria de l'estat de transició. Algoritmes i estratègies per a la localització d'estats de transició. Selectivitat. Enantioselectivitat. |
6. Càlcul de l'energia en sistemes complexes |
Efectes de solvatació. Molècules de gran tamany. Mètodes híbrids. |
7. Dinàmica molecular clàssica |
Anàlisis conformacional. Simulacions moleculars. |
8. Espectroscòpies avançades i altres propietats |
UV. CD. NMR. pK. Potencials redox. |
9. Anàlisis de resultats (I) |
Diagrames orbitals. Anàlisis de població. Orbitals naturals (NBO). Teories qualitatives. Normes de Woodward i Hoffmann. Esquemes de descomposició de l'energia d'interacció. |
10. Anàlisis de resultats (II) |
Visualització de funcions moleculars (densitat electrònica, potencial electrostàtic). Introducció a la teoria d'àtoms en Molècules (AIM). |
11. Introducció al LINUX i a la programació de scripts. |
Ordres bàsiques de Linux. Sistemes de coles. Shell scripts. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
45 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
sessions pràctiques d'utilització del programari específic i utilització autònoma del programari |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici. |
Treballs |
treball/s que realitza l'estudiant de forma autònoma, individualment o en grup |
Atenció personalitzada |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants |
|
Atenció personalitzada |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Descripció |
Time that each professor has to speak to students and solve their doubts. Students can contact either by e-mail or in their offices. In the latter case, appointments have to be made. Dr. Carles Bo: cbo@iciq.es Dr. Antoni Rodríguez: antonio.rodriguez@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució de problemes proposats i realitzats de forma personal o en grup fora de l'aula |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
preguntes curtes sobre els conceptes i continguts exposats en les classes magistrals i en les pràctiques |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Jensen, Frank, Introduction to computational chemistry , 2006, Chichester, England [etc.] : John Wiley & Sons
Cramer, Christopher J., Essentials of computational chemistry : theories and models , 2004, West Sussex : John Wiley & Sons
Wolfram Koch, Max C. Holthausen, A chemist's guide to density functional theory, 2001, Weinheim : Wiley-VCH
Foresman, James B., Exploring chemistry with electronic structure methods, 1996, Pittsburg (PA) : Gaussian, 1996
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MÈTODES TEÒRICS PER DETERMINAR L'ESTRUCTURA ELECTRÒNICA I MOLECULAR/13685206 | MODELITZACIÓ COMPUTACIONAL EN CATÀLISI I CIÈNCIA DE MATERIALS/13685211 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|