Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A8 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B15 |
B4.1. Aprendre de forma contínua. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Formula una àmplia comprensió del camp dels sensors i nanosensors, la seva estructura bàsica, els seus elements principals, els principis sobre els quals es basen i el seu funcionament.
| | A4 |
Aconsegueix integrar les característiques de les nanoestructures en els sensors químics i la millora substancial de les propietats dels mateixos (paràmetres de qualitat).
| | A8 |
Identifica les àrees d'aplicació principals dels (nano) sensors químics.
Reconeix les fortaleses i debilitats dels dispositius (nano) sensors.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B15 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció i conceptes bàsics. Els camps d'aplicació de sensors i nanosensors químics. |
|
Tema 2. Components de sensors. Elements de reconeixement. Transductors. Sistemes de detecció. Principis de funcionament dels sensors químics. |
|
Tema 3. Paràmetres de qualitat dels sensors. Selectivitat. Sensibilitat. Estabilitat de la resposta. Temps de resposta, temps de recuperació i de vida. Precisió i exactitud. Altres paràmetres.
|
|
Tema 4. Sensors òptics basats en nanopartícules. Ressonància del plasmó en superfícies nanoestructurades (LSPR). Sensors basats en l'efecte de la transferència d'energia de ressonància de flourescencia (FRET). Aplicacions.
|
|
Tema 5. Sensors electroquímics. Transistors d'efecte camp basats en nanocables i nanotubs de carboni. Sensors amperomètrics, potenciomètrics, conductimétricos i impedimétricos. Aplicacions.
|
|
Tema 6. Sensors nanomecànics. Microbalança de quars. Ressonadors nanomecànics. Aplicacions.
|
|
Tema 7. Sensors basats en l'efecte piezoelèctric. Sensors d'ones acústiques. Aplicacions.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Seminaris |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Dr. F. Xavier Rius
Professor of Analytical Chemistry
UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI
Department of Analytical Chemistry and Organic Chemistry
c/Marcel•lí Domingo s/n 43007 Tarragona SPAIN
Tel. +34 977 559 562
Fax +34 977 558 446
http://www.quimica.urv.cat/quimio/nanosensors
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs individuals/en grup |
60-40% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran proves mixtes per avaluar el nivell de competències assolides per l'alumne. Seran proves de desenvolupament o bé proves més curtes que poden ser de tipus test. |
40-60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria s'avaluaran les probes objectives tipus test. Les qualificacions obtingudes durant el curs sobre Treballs i presentacions es mantindra. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
J. Janata,, Principles of Chemical Sensors, , Last edition, Ann Arbor
EGGINS, B. R., Chemical sensors and biosensors, Last edition , Wiley
P. Gründler,P, Chemical Sensors, Last edition , Springer
DI VENTRA, M., EVOY, S. HEFLIN, J.R. JR. (ed.), Introduction to Nanoscale science and technology, Last edition , Kluwer Academic Publishers
R-Ioana Stefan et al., Electrochemical Sensors in Bioanalysis., Last edition , Marcel Dekker
Fraden, Jacob, Handbook of modern sensors: physics, designs, and applications, , Last edition , Springer
|
|
Complementària |
|
ISO
15839:2003 describes
the performance testing of on-line sensors/analysing equipment for water. The
standard is applicable to most sensors/analysing equipment, but it is
recognized that, for some sensors/analysing equipment, certain performance
tests cannot be carried out. (Norms and
standards) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|