Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A2.1 |
Presentar els resultats seguint el format de la bibliografia científica experimental, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Identifica els principis de construcció, operació i manteniment d'una sala blanca.
| | A1.4 |
Dissenya xips de micro i nano-estructures.
| | A1.6 |
Participa a les pràctiques i procediments necessaris per a treballar en una sala blanca.
| | A2.1 |
Participa en l'ús de tècniques de caracterització (SEM, microscòpia Raman, etc) per a l'avaluació de les micro i nano-estructures construïdes.
Participa en les tècniques de construcció de nano-estructures. Optimització de paràmetres, abast i limitacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Continguts teòrics:
|
1. Introducció a la sala blanca.
a. Concepte de sala blanca. Descripció i tipus
b. Funcionament i operació d'una sala blanca.
c. Rutines de treball, activitats i riscos.
2. Introducció als processos de fabricació a la sala blanca
a. Disseny de components: fonaments pràctics i eines
b. Introducció a les tècniques utilitzades en la sala blanca: principis d'operació, abast i limitacions.
|
Continguts pràctics
|
1. Disseny d'un xip amb micro i nano-estructures
2. Fabricació del xip dissenyat mitjançant tècniques de nanolitografia
3. Caracterització i avaluació dels resultats experimentals mitjançant tècniques de microscòpia (raman, SEM)
4. Visita a una sala blanca model (Institut de Microelectrònica de Barcelona, CNM-IMB) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
4 |
14 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
5 |
25 |
Seminaris |
|
5 |
15 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta als alumnes la dinàmica i contingut de la matèria. S'expliquen els objectius del curs, les competències que seran adquirides. Es realitza una visita a les instal·lacions. Es formen els grups de treball |
Sessió Magistral |
Es proporciona el coneixement teòric i pràctic relacionat amb el contingut de la matèria:
Sales Blanques: breu història i evolució
tecnologies actuals
Normes i procediments
Aspectes tecnològics i de disseny
Aspectes pràctics
Tendències futures
A les sessions magistrals es discuteixen les tecnologies existents, abast i limitacions.
Es realitzen tasques grupals d'aprenentatge i aplicació de coneixements |
Pràctiques a laboratoris |
Els alumnes realitzen activitats pràctiques per a la fabricació de micro i nano estructures. La tasca consisteix en:
1) Aprenentatge de les eines de disseny
2) Aplicació de les eines al disseny d'un xip
3) Fabricació d'un xip a la sala blanca
4) Caracterització mitjançant tècniques de microscòpia
5) Avaluació de resultats |
Seminaris |
Els alumnes presenten en forma grupal i individual diferents aspectes relacionats amb els continguts i el treball del curs:
1) Presentació sobre disseny i operació de sales blanques
2) Presentació de resultats del treball en els laboratoris
3) Presentació general del treball i visita a una sala blanca model |
Atenció personalitzada |
Els alumnes participen de sessions de tutoria individuals i grupals per aprofundir en diferents tòpics i solucionar dubtes teòrics o tècniques. |
Descripció |
Francisco Javier Andrade
Despatx 312 - int: 8491
Franciscojavier.andrade@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Seminaris en grup, avaluats per la qualitat general de presentació del grup i contribucions individuals
S'avalua també la qualitat dels resultats experimentals, i la dedicació individual i grupal. |
65 |
Proves de desenvolupament |
|
Proves escrites a l'aula |
35 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
W. White, Cleanroom technology-Fundamentals of design, testing and operation,, last edition, Wiley
W. White, Cleanroom design,, last edition , Wiley
D. Conway, Practical Cleanrooms: technologies and facilities,, last edition , Elsevier
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|