Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B14 |
B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B15 |
B4.1. Aprendre de forma contínua. |
| B16 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén els paràmetres que influeixen en la morfologia de les partícules i material cristal • lí en l'etapa de formació.
Identifica com influeix la simetria d'un material amb les propietats que pot tenir.
Identifica la terminologia bàsica de la Cristal • lografia.
Identifica la terminologia bàsica per a la descripció de les propietats físiques anisotrópicas.
Identifica la terminologia de la simetria dels materials.
Identifica els aspectes més bàsics de la difracció de RX.
Reconeix la relació de les propietats físiques i la simetria estructura cristal • lina.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B14 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B15 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B16 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
1. - Simetria en els materials cristal · lins.
|
Introducció a la Cristal · lografia. Terminologia bàsica. Símbols i termes.
Grups puntuals de simetria cristal · lina.
Grups espacials de simetria cristal · lina.
|
2.-Anisotropia de les propietats físiques dels materials. |
Propietats físiques com tensors. Terminologia bàsica.
Principi de Newman. Compatibilitat entre simetria i propietat física. El valor d'una propietat en una direcció determinada.
Principi de Curie: Influència d'un agent extern sobre el canvi de la simetria en un material. |
3.-Relació entre l'estructura cristal · lina i la morfologia dels cristalls. |
Nucleació i creixement cristal · lí. Mida i forma dels cristalls / partícules en funció de les condicions de creixement. Principis de Curie i teorema de Wulff per la forma d'equilibri i de creixement.
Tipologia de superfícies dels materials cristal · lins. |
4.- Caracterización de los materiales por difracción de rayos-X. |
Técnica de difracción de material policristalino.
Las intensidades de los rayos difractados: Factor de estructura y sus aplicaciones.
Identificación de fases desconocidas.
Medidas de los parámetros de celda cristalina. Afinamiento de estructuras cristalinas por Difracción de Rayos-X.
Difracción de rayos-X con cámara de alta temperatura.
Polimorfismo y transición de fase por variación de la temperatura.
Dilatación de un material cristalino por difracción de rayos-X. Tensor de dilatación térmica de los materiales anisotrópicos. |
5.-Caracterizacion de la textura de los materiales. |
Difracción de Rayos-X tridimensional. Esfera de Ewald.
Goniómetro para análisis de la textura. Goniometro de Euler con geometría de Schulz.
Caracterización de capas delgadas.
Orientación de materiales cristalinos para su corte |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
19 |
16 |
35 |
Seminaris |
|
5 |
25 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es desenvoluparan una sèrie de sessions introductòries al contingut de la matèria |
Sessió Magistral |
En sessions magistrals breus s'introduiran els conceptes bàsics de l'assignatura que es treballaran més a fons en els seminaris |
Seminaris |
Durant els seminaris es treballaran a fons els conceptes impartits en l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Durant les pràctiques de laboratori s'interpretaran resultats de caracterització reals relacionats amb els coneixements impartits en l'assignatura |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'atendràn les consultes en les hores d'atenció als alumnes. I a més es donarà cita prèvia per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Mitjançant activitats escrites de curta durada s'avaluaran els continguts adquirits en cadascuna de les sessions formatives |
5 |
Seminaris |
|
En cadascun dels seminaris realitzats s'avaluaran els continguts impartits mitjançant activitats en l'última part dels mateixos, o mitjançant treballs que els alumnes hauran de completar un cop finalitzat el seminari
|
65 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Les pràctiques de laboratori s'avaluaran mitjançant treballs d'interpretació de les dades experimentals reals que failitarán durant les mateixes i que els alumnes hauran de completar quan les pràctiques hagin finalitzat.
|
30 |
Altres |
|
En acabar l'assignatura, els alumnes hauran de lliurar un breu resum sobre els conceptes adquirits durant la mateixa |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria, es farà un examen global de l'assignatura avaluant els coneixements adquirits de les diferents temes de l'assignatura. |
Bàsica |
E. Hartmann, An introduction to Crystal Physics, Pu. International Union of Crystallography. Cardiff, 1984. ,
L.A. Shuvalov., Modern CrystallographyIV. Physical properties of crystals . , Springer Verlag, 1988, pp.1-46,
J.F. Nye., Physical properties of Crystals. Their representation by tensors and matrices., Oxford University Press, 1985, pp.3-48, pp.93-109. ,
B.D. Cullity., Elements of X-Ray Diffraction., Addison-Wesley Pu. Co., 1978. ,
A. Putnis., Introduction to the mineral Science., Cambridge University Press, 1992, pp.1-120. ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/20705301 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIÈNCIA I ENGINYERIA DE MATERIALS/20705102 | SUPERFÍCIES I NANOESTRUCTURACIÓ/20705214 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|