Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A8 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B16 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Formula una àmplia comprensió del camp dels materials polimèrics nanoestructurats: la seva síntesi, característiques estructurals, tècniques de caracterització i aplicacions.
| | A8 |
Formula també una àmplia visió de les possibilitats d'aquests materials en camps tecnològicament avançats.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B16 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció al món dels polímers. |
Terminologia bàsica.
Arquitectures polimèriques.
Metodes de polimerització.
Caracterització i propietats.
|
Tema 2. Copolímers |
Tipus.
Copolímers de bloc: autoorganització.
Micel·les.
Micro i nanoencapsulació. |
Tema 3. Polímers "brushes" |
Síntesi.
Grafting from.
Grafting onto.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 4. Dendrímers |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions |
Tema 5. Polímers hiperramificats |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 6. Polímers lineal-dendrítics |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 7. Polímers estrella |
Vies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions.
|
Tema 8. Materials nanoestructuras via "top-down" |
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 9. Materials nanoestructurats via "bottom-up" |
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 10. Sistemes nanoestructurats retardants a la flama |
Introducció a la retardància a la flama.
Sistemes fosfacènics.
Carborans.
Silsesquioxans. |
Tema 11. Introducció als cristals-líquids. |
Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització. |
Tema 12. Polímers cristall-líquid. |
Tipus.
Caracterització.
Aplicacions estructurals.
Aplicacions avançades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.7 |
0 |
1.7 |
Sessió Magistral |
|
34 |
57.8 |
91.8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i els continguts i metodología |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels resultats d'un article cientítfic de la literatura recent per part dels estudiants i discussió crítica amb els professors. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes a nivell individual |
Descripció |
Consulta de dubtes a nivell individual |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral i contesta de preguntes sobre el tema exposat |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Resposta a qüestions relacionades amb els continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
2a convocatòria: Igual que la primera convocatòria. |
Bàsica |
G.R. Newkome, C.N. Moorefiled, F. Vögtle, Dendrimers and Dendrons, Wiley VCH, Weinheim, 2001
A. Donald, A. Windle, S. Hanna , Liquid Crystalline Polymers, 2on ed. Cambridge Univ. press, Cambridge, 2006
K. Matyjaszewski, Y. Gnanou, L. Leibler, Macromolecular Engineering, eds. Vol 1-4, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
Ch. Kumar, Polymeric Nanomaterials, ed. Wiley-VCH, Weinheim, 2011
R.C. Advincula, W. J. Brittain, K.C. Caster, J. Rühe, Polymer Brushes, Wiley-VCH, Weinheim, 2004
J-L. Halary, F. Lauprêtre, L. Monnerie, Polymer Materials, Wiley, Hoboken, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|