Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
|
AC1 AC2
|
|
|
Formula una àmplia comprensió del camp dels materials polimèrics nanoestructurats: la seva síntesi, característiques estructurals, tècniques de caracterització i aplicacions. |
AC1 AC3
|
|
|
Formula també una àmplia visió de les possibilitats d'aquests materials en camps tecnològicament avançats. |
AC8 AC9
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció al món dels polímers.
|
Terminologia bàsica.
Arquitectures polimèriques.
Metodes de polimerització.
Caracterització i propietats. |
Tema 2. Copolímers
|
Tipus.
Copolímers de bloc: autoorganització.
Micel•les.
Micro i nanoencapsulació. |
Tema 3. Polímers "brushes"
|
Síntesi.
Grafting from.
Grafting onto.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 4. Dendrímers |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions
|
Tema 5. Polímers hiperramificats
|
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 6. Polímers lineal-dendrítics |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions.
|
Tema 7. Polímers estrella |
Vies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 8. Materials nanoestructuras via "top-down"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 9. Materials nanoestructurats via "bottom-up"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 10. Sistemes nanoestructurats retardants a la flama
|
Introducció a la retardància a la flama.
Sistemes fosfacènics.
Carborans.
Silsesquioxans. |
Tema 11. Introducció als cristals-líquids. Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Tema 12. Polímers cristall-líquid. |
Tipus.
Caracterització.
Aplicacions estructurals.
Aplicacions avançades.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.7 |
0 |
1.7 |
|
Sessió Magistral |
|
34 |
57.8 |
91.8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i els continguts i metodologia |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels resultats d'un article científic de la literatura recent per part dels estudiants i discussió crítica amb els professors. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes a nivell individual. |
|
Descripció |
Consulta de dubtes a nivell individual |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral i contesta de preguntes sobre el tema exposat |
50% |
Proves de desenvolupament |
Resposta a qüestions relacionades amb els continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Altres |
Participació activa a classe |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura, que es presencial, requereix l'assistència miníma d'un 80% de les hores. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. D'alguns temes es realitzaràn proves tipus test al final de cada sessió per a comprovar el que l'alumne ha entés i la preparació prèvia del tema en base als documents penjats al moodle. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
G.R. Newkome, C.N. Moorefiled, F. Vögtle, Dendrimers and Dendrons , Wiley VCH , Weinheim, 2001
A. Donald, A. Windle, S. Hanna, Liquid Crystalline Polymers, 2on ed. Cambridge Univ. press, Cambridge, 2006
K. Matyjaszewski, Y. Gnanou, L. Leibler, Macromolecular Engineering, eds. Vol 1-4, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
Ch. Kumar, Polymeric Nanomaterials , ed. Wiley-VCH, Weinheim, 2011
R.C. Advincula, W. J. Brittain, K.C. Caster, J. Rühe, Polymer Brushes , Wiley-VCH, Weinheim, 2004
J-L. Halary, F. Lauprêtre, L. Monnerie, Polymer Materials, Wiley, Hoboken, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|