Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
|
AC1 AC2
|
|
|
Formula una àmplia comprensió del camp dels materials polimèrics nanoestructurats: la seva síntesi, característiques estructurals, tècniques de caracterització i aplicacions. |
AC1 AC3
|
|
|
Formula també una àmplia visió de les possibilitats d'aquests materials en camps tecnològicament avançats. |
AC8 AC9
|
|
|
tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció al món dels polímers.
|
Terminologia bàsica.
Arquitectures polimèriques.
Metodes de polimerització.
Caracterització i propietats. |
Tema 2. Copolímers
|
Tipus.
Copolímers de bloc: autoorganització.
Micel•les.
Micro i nanoencapsulació. |
Tema 3. Polímers "brushes"
|
Síntesi.
Grafting from.
Grafting onto.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 4. Dendrímers |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions
|
Tema 5. Polímers hiperramificats
|
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 6. Polímers lineal-dendrítics |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions.
|
Tema 7. Polímers estrella |
Vies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 8. Materials nanoestructuras via "top-down"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 9. Materials nanoestructurats via "bottom-up"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 10. Sistemes nanoestructurats retardants a la flama
|
Introducció a la retardància a la flama.
Sistemes fosfacènics.
Carborans.
Silsesquioxans. |
Tema 11. Introducció als cristals-líquids. Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Tema 12. Polímers cristall-líquid. |
Tipus.
Caracterització.
Aplicacions estructurals.
Aplicacions avançades.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1.7 |
0 |
1.7 |
|
Sessió Magistral |
|
34 |
57.8 |
91.8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i els continguts i metodologia |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels resultats d'un article científic de la literatura recent per part dels estudiants i discussió crítica amb els professors. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes a nivell individual. |
|
descripción |
Consulta de dubtes a nivell individual |
|
|
descripción |
Peso |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral i contesta de preguntes sobre el tema exposat |
50% |
Proves de desenvolupament |
Resposta a qüestions relacionades amb els continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Otros |
Participació activa a classe |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura, que es presencial, requereix l'assistència miníma d'un 80% de les hores. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. D'alguns temes es realitzaràn proves tipus test al final de cada sessió per a comprovar el que l'alumne ha entés i la preparació prèvia del tema en base als documents penjats al moodle. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
G.R. Newkome, C.N. Moorefiled, F. Vögtle, Dendrimers and Dendrons , Wiley VCH , Weinheim, 2001
A. Donald, A. Windle, S. Hanna, Liquid Crystalline Polymers, 2on ed. Cambridge Univ. press, Cambridge, 2006
K. Matyjaszewski, Y. Gnanou, L. Leibler, Macromolecular Engineering, eds. Vol 1-4, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
Ch. Kumar, Polymeric Nanomaterials , ed. Wiley-VCH, Weinheim, 2011
R.C. Advincula, W. J. Brittain, K.C. Caster, J. Rühe, Polymer Brushes , Wiley-VCH, Weinheim, 2004
J-L. Halary, F. Lauprêtre, L. Monnerie, Polymer Materials, Wiley, Hoboken, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|