DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) NANOCATÀLISI Codi 20705217
Ensenyament
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Optativa Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
GONZÁLEZ CANDELA, MARIA DOLORES
Adreça electrònica cyril.godard@urv.cat
mdolores.gonzalez@urv.cat
Professors/es
GODARD , CYRIL
GONZÁLEZ CANDELA, MARIA DOLORES
Web
Descripció general i informació rellevant Introduir als estudiants en els procediments de preparació de nanomaterials i la seva aplicació en catàlisi.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics
  AC2 CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi
  AC3 CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi
  AC6 CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular
  AC8 CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional
  AC9 CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dissenya nanocatalitzadors per la seva aplicació en processos concrets. AC1
AC2
AC3
AC6
AC8
AC9
Elabora propostes d'aplicació de nanocatalitzadors en processos catalítics sostenibles. AC1
AC2
AC3
AC6
AC9
Identifica els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors. AC1
AC2
AC3
AC6
AC9

Continguts
Tema Subtema
1. Catàlisi a nanoescala
1.1.- Introducció
1.2.- Efectes de la mida
1.3.- Nucleació i creixement
2. - Mètodes generals de síntesi de nanopartícules. 2.1. - Mètodes "Top-down" methods. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.2. - Mètodes Sol-gel. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.3. - Processos tèrmics. Exemples i aplicacions catalítiques.
3. - Nanopartícules metàl · liques. Síntesi i estabilització. Principals conceptes 3.1. - Estudis cinètics i mecanístics
3.2. - Mètodes de síntesi
3.3. - Estabilització amb polímers, lligands orgànics i líquids iònics
4. - Aplicacions catalítiques de nanopartícules metàl · liques. 4.1. - Hidrogenació
4.2. - AcoplamientoC-C
4.3. - Oxidació
4.4. - Altres processos
5. - Caracterització de nanopartícules 5.1. - Estructural
5.2. - Química
5.3. - Física
5.4.- Sessió pràctica
6. - Nanocompostos de carboni. 6.1 Nanotubs i nanofilamentos
6.2. aplicacions catalítiques
7. - Materials Mesoestructurats. 7.1 Materials mesoporosos
7.2 Aplicacions catalítiques

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
24 12 36
Debats
13 26.5 39.5
Esdeveniments científics i/o divulgatius
1 0 1
Presentacions / exposicions
4 16 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
2 12 14
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debats Discussió de les qüestions plantejades a classe.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferències impartides per convidats experts.
Presentacions / exposicions Exposicions de treballs elaborats pels estudiants.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
correu electrònic: pilar.salagre@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Participació en les classes mitjançant preguntes i debats a qüestions plantejades en classe. 10%
Debats Valorar els coneixements adquirits en les sessions magistrals a través de preguntes en les presentacions i exposicions. 20%



Presentacions / exposicions Valorar els aspectes formals i els continguts de les presentacions. 10%
Proves de desenvolupament Valorar los conocimientos adquiridos sobre Nanocatálisis 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica David J. Lockwood; Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Nanotechnology in Catálisis, V 1. Nanostructure Science and Technology series, Springer, 2004
David J. Lockwood; Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Nanotechnology in Catálisis, V 2; Nanostructure Science and Technology series, Springer, 2004
David J. Lockwood; Ed by J. Zhang, Z. Wang, J. Liu, S. Chen and G. Liu, Self-Assembled Nanostructures; Nanostructure Science and Technology, Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2003
M. A.Watzky, R. G. Finke, Transition metal nanocluster formation: kinetic and mechanistic studies, JACS, 1997
G. Schmid, Clusters and Colloids from Theory to Applications, VCH, NY, 1994
C.N.R. Rao, FRS and A. Govindaraj, Nanotubes and Nanowires, RSC Publishing, 2005
A.O. Geofrey & A.C. Arsenault, Nanochemestry. a Chemical Approach to Nanomaterials, RSC Publishing, 2005

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent