DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) QUIMIOINFORMÀTICA APLICADA A LA RECERCA EN NUTRICIÓ Codi 20705221
Ensenyament
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Adreça electrònica gerard.pujadas@urv.cat
Professors/es
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L’objectiu d’aquesta assignatura consisteix en proporcionar a l’alumne amb els fonaments teòrics i pràctics per tal de poder aplicar tècniques bàsiques bio i quimioinformàtiques a la recerca en nutrició.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions.
 A2.2 Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4.1 Aprendre de forma contínua.
 B5.3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Identifica i utilitza les bases de dades i programes informàtics útils en la recerca en nutrició.
 A2.2 Identifica les principals tècniques bioinformàtiques i sap aplicar-les a la recerca en nutrició.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4.1 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B5.3 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
1. Anàlisi de seqüències de proteïnes i d'àcids nucleics
2. Anàlisi d'estructures de proteïnes i d'àcids nucleics
3. Predicció de bioactivitat de lligands - Bases de dades de lligands d'interès nutricional.
- Fonaments del cribatge virtual.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1.1
9 18 27
Seminaris
B4.1
10 20 30
Treballs
C1.1
2 12 14
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
B5.3
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició del contingut de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Es disposa d'una llista de correu electrònic on l'alumne/a pot adreçar els seus dubtes mitjançant l'enviament d'un correu a l'adreça quimioinformatica.recerca-nutricio@estudiants.urv.cat. La seva pregunta es distribuirà entre tots els membres de la llista de discussió (alumnes i professors d'aquesta assignatura). Qualsevol membre d’aquesta llista podrà respondre a la pregunta de forma que la resposta també arriba a la resta de membres.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
C1.1
Es realitzarà un treball pràctic individual o exercicis per tal de demostrar que l’alumne és capaç d’aplicar a la resolució d’un problema concret els fonaments teòrics de l’assignatura. 50%
Proves objectives de preguntes curtes
B5.3
Preguntes curtes que demostrin el grau de comprensió i assimilació per part de l’alumne de les explicacions teòriques realitzades pel professor. 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants que no hagin superat l'assignatura, podran presentar-se a la 2ª convocatòria. El centre determinarà el calendari de proves al que es donarà la corresponent difusió.

En l'avaluació de la segona convocatòria es mantindrà la nota i el pes dels treballs que s'hagi obtinguda en la primer convocatòria.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i


Fonts d'informació

Bàsica Thomas Lengauer , Bioinformatics : from genomes to drugs, , 2004

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent