Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials. |
| A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos |
| B3.2 |
Aconseguir interdependència amb responsabilitat compartida. |
| B3.3 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Sap interpretar dades macroeconòmiques.
Sap fer prediccions a partir de dades observades , en l'àmbit de les empreses productives de base tecnològica o industrial
| | A1.5 |
Comprèn el funcionament dels mercats nacionals i internacionals i la seva complexitat en relació a les empreses tecnològiques i industrials.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Sap organitzar el treball en equip per a l'anàlisi macroeconòmic i la conjuntura internacionals
| | B3.2 |
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
| | B3.3 |
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
| | B5.2 |
Transmet la informació econòmica a professionals d'altres disciplines per a la presa de decisions en contextos multidisciplinaris.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Variables rellevants per a l'anàlisi de l'activitat econòmica |
1.1. Macroeconomia en un mon globalitzat
1.2. Les principals variables macroeconòmiques
1.3. La intervenció del Estat en l'economia |
2. Anàlisi dels mercats monetaris i financers |
2.1. Tipus de mercats financers
2.2. Els actius financers
2.3. Els mercats monetaris
2.4. Els mercats financers
2.5. Els mercats de divises |
3. Anàlsisi de mercats internacionals de matèries primeres |
3.1. El comerç internacional
3.2. Les relacions econòmiques en un entorn global
3.3. Els mercats de matèries primeres. Les commodities |
4. Anàlisi de mercats internacionals de productes tecnològic |
4.1. Balança de pagaments
4.2. Els intercanvis internacionals de productes
4.3. Indicadors de comercio exterior |
5. Anàlisi dels salaris i la productivitat |
5.1. Salaris i productivitat
5.2. Cost laboral unitari
5.3. Productivitat i creixement econòmic |
6. La interdependència dels sectors industrials: la taula input-output |
6.1. Activitat industrial
6.2. Relacions interindustrials
6.3. Cadena de valor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
7 |
13 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
11 |
19 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
11 |
19 |
Treballs |
|
4 |
16 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
L'estudiant haurà de realitzar una presentació breu oral defensant el seu estudi. |
Atenció personalitzada |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics i pràctics. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
|
60 |
Proves mixtes |
|
|
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria, els estudiants han de superar un examen (60%) i han de lliurar un estudi de cas (40%). Si l'estudi de cas s'ha lliurat prèviament, es pot conservar la nota. |
Bàsica |
Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer, Richard Startz, Macroeconomics, 10th, Boston : McGraw-Hill, cop. 2008
Blanchard, Olivier (Olivier J.), Macroeconomics, 5th, Prentice Hall, cop 2011
|
Bibliografia bàsica macroeconomia: R. Dornbusch, S.
Fischer and R. Startz, Macroeconomics,
McGraw Hill, 2008. O. Blanchard, Macroeconomics, Prentice Hall, 4a edición,
2011. Webgrafia. Dades estadístiques:
International Monetary Fund: http://www.imf.org World Bank: http://www.worldbank.org/ OECD: http://www.oecd.org/ Eurostat: http://ec.europa.eu/eurostat INE: http://www.ine.es/ Informació econòmica: Bloomberg: http://www.bloomberg.com/europe Project Syndicate: https://www.project-syndicate.org/ |
Complementària |
Krugman, P., International economics : theory & policy, 10th, Pearson
|
Krugman, P. (2015): International economics: theory & policy
, 10th edition, Ed. Pearson |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|