Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials. |
| A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Sap interpretar dades macroeconòmiques.
Sap fer prediccions a partir de dades observades , en l'àmbit de les empreses productives de base tecnològica o industrial
| | A1.5 |
Comprèn el funcionament dels mercats nacionals i internacionals i la seva complexitat en relació a les empreses tecnològiques i industrials.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Sap organitzar el treball en equip per a l'anàlisi macroeconòmic i la conjuntura internacionals
| | B3.2 |
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
| | B5.2 |
Transmet la informació econòmica a professionals d'altres disciplines per a la presa de decisions en contextos multidisciplinaris.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Variables rellevants per a l'anàlisi activitat económica |
|
2. Estructura productiva |
|
3. Anàlsisi de mercats internacionals |
|
4. Anàlisi dels salaris i la productivitat |
|
5. Renda i distribució de la renda |
|
6. Indicadors complementaris |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
7 |
13 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
11 |
19 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
11 |
19 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
14 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics i pràctics. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
30 |
Proves mixtes |
|
Examen que conté preguntes sobre els continguts i exercicis curts. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a classe es requisit per al seguiment de l'avaluació continuada en primera convocatòria (mínim 80%). Per a la segona convocatòria, els estudiants han de superar un examen final (60%) i han de lliurar els estudis de cas i els exercicis (amb presentació) (40%). Si els estudis de cas i els projecte (amb presentació) s'han lliurat prèviament, es pot conservar la nota. AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà: - proves online - proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre. |
Bàsica |
Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer, Richard Startz, Macroeconomics, 10th, Boston : McGraw-Hill, cop. 2008
Blanchard, Olivier (Olivier J.), Macroeconomics, 5th, Prentice Hall, cop 2011
|
Bibliografia bàsica macroeconomia: R. Dornbusch, S.
Fischer and R. Startz, Macroeconomics,
McGraw Hill, 2008. O. Blanchard, Macroeconomics, Prentice Hall, 4a edición,
2011. Webgrafia. Dades estadístiques:
International Monetary Fund: http://www.imf.org World Bank: http://www.worldbank.org/ OECD: http://www.oecd.org/ Eurostat: http://ec.europa.eu/eurostat INE: http://www.ine.es/ Informació econòmica: Bloomberg: http://www.bloomberg.com/europe Project Syndicate: https://www.project-syndicate.org/ |
Complementària |
Krugman, P., International economics : theory & policy, 10th, Pearson
|
Krugman, P. (2015): International economics: theory & policy
, 10th edition, Ed. Pearson |
|
Altres comentaris |
assistència |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|