Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica. |
| A1.4 |
Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials. |
| A2.2 |
Dissenyar e implementar una estratègia de recursos humans que inclogui la gestió de capital humà amb responsabilitat social, en l'àmbit multidisciplinari de l'empresa tecnològica i industrial. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Analitza els problemes organitzacionals de caràcter multiorganizacional i multinivell d'una empresa tecnològica i d'explotació de la innovació, des d'una perspectiva estratègica avançada, adequada per a un entorn multidisciplinari i canviant.
| | A1.4 |
Pren decisions empresarials aplicant la tècnica més adequada segons la situació, fent servir la metodologia precisa per formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, a l'entorn de l'empresa tecnològica i industrial.
| | A2.2 |
Aplica les diferents teories sobre estratègies corporatives en entorns globals incerts i canviants, a l'adreça d'empreses de caràcter tecnològic i industrial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.3 |
Coneix les eines per a la creació d'un entorn que estimula el desenvolupament individual dels membres d'una organització, atenent a la multidisciplinareidad pròpia de l'empresa tecnològica basada en l'explotació de la innovació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Organització industrial |
|
2. Estratègia comercial (Marketing) |
|
3. Planificació i logística (Supply chain management) |
|
4. Legislació mercantil i laboral |
|
5. Comptabilitat de finances (Funding raising) |
|
6. Drets de propietat i patents |
|
7. Avaluació de les idees de negoci |
|
8. Estratègia de la innovació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
5 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
5 |
10 |
Fòrums de discussió |
|
5 |
5 |
10 |
Supervisió |
|
6 |
5 |
11 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
14 |
0 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
0 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
10.5 |
14.5 |
Proves orals |
|
4 |
15 |
19 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. Exposició dels continguts de l'assignatura. Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Supervisió |
Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades, taules rodones, congressos, aportacions i exposicions amb ponents de prestigi, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
L'alumne haurà de realitzar diverses proves sobre el contingut global de l'assignatura. |
50% |
Proves orals |
|
L'alumne exposarà un treball pràctic sobre organització d'empreses |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
The second call assesment will consist on an a write test (50%) and the exposition of a real case (50%). |
Bàsica |
Luís M. Cabral, Introduction to Industrial Organization, 2000, MIT Press
John R. Schermerhorn, Jr., Introduction to Managment, 12th, Wiley
Pizzey, A., Accounting and finance : a firm foundation, 2001, New York : Continuum.
Afuah, A., Innovation management : strategies, implementation and profits , 2003, New York: Oxford University Press
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|