DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) ESTADÍSTICA I ECONOMETRIA Codi 20725105
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
ASLANIDIS , NEKTARIOS
Adreça electrònica nektarios.aslanidis@urv.cat
Professors/es
ASLANIDIS , NEKTARIOS
Web
Descripció general i informació rellevant <p>DESCRIPCIO GENERAL: Aquest curs té com objectiu ser una introducció a la especificació, estimació i avaluació de models economètrics. Es revisen aspectes del model lineal clàssic, es considera l'estimació per variables instrumentals i models amb heterocedasticitat. Al llarg d'aquest curs es tractarà d'emfatitzar la interacció entre la teoria economètrica i les aplicacions econòmiques. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.4 Coneix i sap aplicar les tècniques per a l'anàlisi empírica de dades econòmiques
Sap interpretar les anàlisis empíriques.
Utilitza els mètodes de l'anàlisi empírica per a preparar les decisions econòmiques.
 A1.5 Sap analitzar dades de mercats nacionals i internacionals.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3.1 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Sap organitzar l'anàlisi empírica com a treball en equip.
 B3.2 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
 B5.3 Aplica instruments d'anàlisi empírica d'última generació.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Estadística descriptiva
Contrast de hipòtesi en l'anàlisi de dades econòmic
Paquets comercials per l'anàlisi estadístic i econométrico (GRETL)

Models economètrics: Model de regressió lineal.
Tècniques d'estimació per a sèries temporals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
A3
B3
B4
C3
1 1 2
Videoconferència
A2
A3
B3
B4
C3
13 0 13
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
0 20 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
4 8 12
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.4
A1.5
0 25 25
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
A1.4
A1.5
2 0 2
Proves de validació
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret d'un treball (prèvia presentació escrita).
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants en línia.

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada en l'assignatura es plantea amb hores de consulta.

Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants sobre l'assignatura es realitzarà de forma online.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 60
Proves mixtes
A1.4
A1.5
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Proves de validació
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen final que val el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Wooldridge J.M, Introductory Econometrics: A Modern Approach, Thomson,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent