Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.3 |
Analitzar la situació financera d'empreses tecnològiques, incloent l'entorn fiscal nacional i internacional, des de la perspectiva multidisciplinària i canviant pròpia del desenvolupament tecnològic i la innovació tècnica. |
| A1.4 |
Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.3 |
Comprèn el sistema tributari: coneix els diferents impostos, així com les formes de relació entre l'empresa i l'Administració Tributària, tant nacional com internacional, pel que fa a empreses tecnològiques.
| | A1.4 |
Sap realitzar una liquidació d'un impost (IVA, IS, etc.), en un àmbit nacional i internacional, pel que fa al tipus d'empresa tecnològica i industrial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Sap adaptar les obligacions tributàries de l'empresa a canvis en la legislació.
| | B4.1 |
Sap buscar de forma autònoma les fonts legislatives del sistema tributari, incloent sistemes tributaris complexos i internacionals
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Sistema fiscal internacional
|
1.1. Ingressos tributaris i pressupost públic.
1.2. Fiscalitat internacional: introducció als Tractats Internacionals i a la Planificació Fiscal Internacional
1.3. Estructura de un sistema fiscal
1.4. Identificació i localització de normes fiscals nacionals i internacionals
|
2.- Impost sobre societats
|
2.1. Funcionament de l’Impost sobre Societats: les companyies tecnològiques com a contribuents de l’Impost de Societats
2.2. Càlcul de l’Impost sobre Societats i obligacions accessòries de les empreses tecnològiques:; qüestions pràctiques
2.3. Innovació i tecnologia: tractament específic a l’Impost sobre societats
2.4. L’impost de societats des d’una perspectiva internacional
|
3.- Impost sobre el Valor Afegit
|
3.1. L’IVA com a impost harmonitzat a la UE
3.2. Règim de l’IVA: operacions gravades, subjectes passius, repercussió i deducció.
3.3. IVA en operacions internacionals
3.4. Càlcul de l’IVA en les operacions de compravenda i de prestació de serveis per part de les empreses tecnològiques i de producció industrial: qüestions pràctiques
|
4.- Procediment administratiu tributari
|
4.1 Les relacions entre les empreses i l'administració tributària
4.2. Normes bàsiques dels procediments tributaris
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
13 |
0 |
13 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
15 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
5 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
10 |
17 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
18 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants,presentació de les idees bàsiques i ajudar a la reflexió sobre els problemes principals tractats a l'assignatura. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes a l'aula i a casa. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquest curs aquesta atenció es farà on line. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (Prèvia presentació escrita) |
10 |
Proves mixtes |
|
Exàmens: teoria i pràctica |
30 |
Proves de validació |
|
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria el 100% de la nota de l'assignatura es determinarà per la realització d'un examen final. No obstant això, aquells alumnes que hagin fet les activitats d'avaluació al llarg de l'assignatura, mantindran la nota obtinguda en aquestes. |
Bàsica |
Mulligan, M. & Oats, L., Principles of international taxation, 2019, Bloomsbury
Pasquale, D., Taxing the digital economy, 2019, IBFD
OECD, Tax Challenges Arising from the Digitalisation of the Economy – Global Anti-Base Erosion Model Rules (Pillar Two): Inclusive Framework on BEPS, 2021, OECD
|
|
Complementària |
Ben Terra, J.K., A Guide to the European VAT Directives, 2021, IBFD: Amsterdam
Schellekens, M., European Tax Handbook, 2020, IBFD: Amsterdam
United Nations, Taxation and Technology Transfer: Key Issues, 2005, United Nations
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|