DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) LIDERATGE INDUSTRIAL Codi 20725107
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica hansjorg.witt@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Professors/es
WITT ., HANSJÖRG ALBERT
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura aprendreu què és el lideratge i com aquest contribueix a l'èxit sostingut de les organitzacions. No és per casualitat que el lideratge sempre és el primer criteri en qualsevol model d'excel·lència organitzacional. El rendiment actual i futur de qualsevol organització depèn estretament de la qualitat del seu lideratge.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2.1 Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.3 Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Models de lideratge Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Habilitats del líder i gestió d'equips Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació
Factors psicosocials i lideratge

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B2.1
B2.2
B2.3
12 12 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B2.4
13 26 39
Treballs
B2.3
1 5 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
B2.1
B2.2
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a classe.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions.
Treballs Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Descripció
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B2.4
Documentació
Presentació oral
20%
20%
Treballs
B2.3
Exercici d'introspecció 25%
Proves mixtes
B2.1
B2.2
Examen tipus test i de resolució de casos curts 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass

Complementària Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent