Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2.1 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.2 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2.1 |
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
| | B2.2 |
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.3 |
Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
| | B2.4 |
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
|
Models de lideratge |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
|
Habilitats del líder i gestió d'equips |
Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació |
Factors psicosocials i lideratge |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Estudio de caso |
|
13 |
26 |
39 |
Trabajos |
|
1 |
5 |
6 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a classe. |
Estudio de caso |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Trabajos |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Atención personalizada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
descripción |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estudio de caso |
|
Documentació
Presentació oral |
20%
20% |
Trabajos |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Pruebas mixtas |
|
Examen tipus test i de resolució de casos curts |
35% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova. L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Básica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementaria |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|