DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) LIDERAZGO INDUSTRIAL Código 20725107
Titulación
Gestión de Empresas Tecnológicas (2017)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Obligatoria Primer 1Q
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Ingeniería Química
Psicología
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Correo-e hansjorg.witt@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Profesores/as
WITT ., HANSJÖRG ALBERT
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripción general e información relevante En aquesta assignatura aprendreu què és el lideratge i com aquest contribueix a l'èxit sostingut de les organitzacions. No és per casualitat que el lideratge sempre és el primer criteri en qualsevol model d'excel·lència organitzacional. El rendiment actual i futur de qualsevol organització depèn estretament de la qualitat del seu lideratge.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2.1 Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.3 Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Models de lideratge Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Habilitats del líder i gestió d'equips Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació
Factors psicosocials i lideratge

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
B2.1
B2.2
B2.3
12 12 24
Estudio de caso
B2.4
13 26 39
Trabajos
B2.3
1 5 6
Atención personalizada
1 0 1
 
Pruebas mixtas
B2.1
B2.2
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a classe.
Estudio de caso Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions.
Trabajos Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge.
Atención personalizada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atención personalizada
descripción
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estudio de caso
B2.4
Documentació
Presentació oral
20%
20%
Trabajos
B2.3
Exercici d'introspecció 25%
Pruebas mixtas
B2.1
B2.2
Examen tipus test i de resolució de casos curts 35%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fuentes de información

Básica James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass

Complementaria Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.