Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits |
| B2.2 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
| | B2.2 |
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.3 |
Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
| | B2.4 |
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
|
Models de lideratge |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
|
Habilitats del líder i gestió d'equips |
Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació |
Factors psicosocials i lideratge |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
13 |
26 |
39 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Documentació
Presentació oral |
20%
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i de resolució de casos curts |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova. L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|