IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) LIDERATGE INDUSTRIAL Code 20725107
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Psicologia
Coordinator
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
E-mail mdelpilar.bonasa@urv.cat
Lecturers
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
General description and relevant information

Al curs 2020-21 aquesta assignatura s’impartirà excepcionalment en línia, excepte les proves d’avaluació final que seran presencials. El sistema d’avaluació en aquest període excepcional és el que hi ha a  l’apartat ´Avaluació. "Altres comentaris i segona convocatòria´ sota el títol AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21

DESCRIPCIÓ GENERAL. En aquesta assignatura aprendreu què és el lideratge i com aquest contribueix a l'èxit sostingut de les organitzacions. No és per casualitat que el lideratge sempre és el primer criteri en qualsevol model d'excel·lència organitzacional. El rendiment actual i futur de qualsevol organització depèn estretament de la qualitat del seu lideratge.


Competències
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
 B2.2 Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.3 Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Models de lideratge Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Habilitats del líder i gestió d'equips Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació
Factors psicosocials i lideratge

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B2.1
B2.2
B2.3
12 12 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B2.4
8 17 25
Treballs
B2.3
1 5 6
Resolució de problemes, exercicis
B2.1
B2.2
3 6 9
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B2.3
B2.4
2 3 5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
B2.1
B2.2
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a classe.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions.
Treballs Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Description
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B2.4
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 20%
Treballs
B2.3
Exercici d'introspecció 25%
Resolució de problemes, exercicis
B2.1
B2.2
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 15%
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B2.3
B2.4
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 20%
Proves mixtes
B2.1
B2.2
Examen tipus test i de resolució de casos curts 15%
Others  

Participació

5%
 
Other comments and second exam session

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21

Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà:

- proves online

- proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre.


Fonts d'informació

Bàsica James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass

Complementària Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.