Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits |
| B2.2 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2.1 |
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
| | B2.2 |
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.3 |
Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
| | B2.4 |
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
|
Models de lideratge |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
|
Habilitats del líder i gestió d'equips |
Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació |
Factors psicosocials i lideratge |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
17 |
25 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
6 |
9 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
3 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Description |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
15% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) |
20% |
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i de resolució de casos curts |
15% |
Others |
|
Participació |
5% |
|
Other comments and second exam session |
Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova. L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà: - proves online - proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|