Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits. |
| B2.2 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
| | B2.1 |
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
| | B2.2 |
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.3 |
Sap crear i potenciar un entorn estimulant i adequat per al desenvolupament individual.
| | B2.4 |
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
| | B6.1 |
Incorpora la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant (Igualtat).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i models teòrics |
Diferències entre lideratge i management.
Definició de lideratge
Models explicatius
|
Lideratge d'equips |
Equips de treball
Estils de lideratge
Habilitats del líder
|
Paper del líder a les organitzacions |
Lideratge i talent
Lideratge i organitzacions saludables |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
13 |
13 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
3 |
5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
18 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) |
25% |
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i de resolució de casos curts |
50% |
Proves de validació |
|
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ------ En les proves d'avaluació (presentacions,
exàmens, qüestionaris, etc...), és possible que se li sol·liciti l'ús de la càmera
del seu ordinador. L'estudiant haurà d'assegurar-se de que tota la seva
cara estigui visible durant la durada de la proba d'avaluació (presentacions,
exàmens, qüestionaris, etc...). Els estudiants han de tenir ordinador, webcam i micròfon que funcionin i
suficient connexió d'internet. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|