DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) NEGOCIACIÓ I COMUNICACIÓ Codi 20725108
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Adreça electrònica natalia.lozano@urv.cat
Professors/es
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta matèria es donen els instruments per a una eficaç comunicació interna i externa de l'empresa, atenent al context de les empreses tecnològiques, i la seva responsabilitat social corporativa i preocupació per les conseqüències mediambientals de l'activitat industrial. Per tant es tractarà la importància de la comunicació com un actiu per a la gestió de les reputacions de les empreses i s'ensenyaran tècniques per a la comunicació i la negociació amb els diferents públics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.3 Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.3 Sap crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaços, correctes i atractives per a empreses de base tecnològica, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants.
 B4.1 Resol problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb la comunicació estratègica.
 B5.1 Desenvolupa treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'un alt nivell d'exigència dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utilitza per a l'elaboració de projectes científics.
 B5.3 Utilitza de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 B6.1 Es compromet amb l'ètica i la responsabilitat social.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. La comunicació com a actiu per gestionar la reputació d'una empresa tecnològica

a. Concepte de comunicació i públics
2. Comunicació general davant els diferents públics. De la comunicació interna a l'externa a. Comunicació interna
b. Comunicació amb els periodistes i mitjans de comunicació
c. Comunicació amb el consumidor
d. La comunicació digital
3. La comunicació de crisi i de risc en una empresa innovadora
4. Tècniques de negociació avançades

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
1 0 1
Sessió Magistral
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
14 15 29
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
5 16 21
Presentacions / exposicions
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
5 8 13
Simulació
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
3 6 9
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A la primera sessió de l’assignatura s’explicarà el funcionament i avaluació de la mateixa, així com els seus continguts
Sessió Magistral En aquestes sessions es desenvoluparà el contingut teòric del curs
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Resolució per part dels estudiants de problemes pràctics de l’àrea de la comunicació aplicats al camp de les empreses tecnològiques i innovadores
Presentacions / exposicions En aquestes sessions, els estudiants exposaran els seus supòsits pràctics de forma individual i/o en grup
Simulació Realització d’una roda de premsa en situació de crisi d’una empresa tecnològica i innovadora
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i consultes a petició de l’estudiant

Atenció personalitzada
Descripció
Les tutories individuals s'atendran a petició de l'estudiant al despatx de la professora situat al Campus Catalunya. Es prega sol·licitar cita prèvia per e-mail a natalia.lozano@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
50%
Presentacions / exposicions
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
20%
Simulació
B1.3
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
20%
Altres  

Assistència, actitud i participació a les classes

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'alumnat que no superi l'assignatura en primera convocatòria tindrà dret a presentar en segona convocatòria les pràctiques suspeses o no presentades

Els estudiants que per raons mèdiques o laborals justificades no puguin assistir amb regularitat a les classes (més d'un 80%) tenen l'opció de presentar-se directament a segona convocatòria. Aquesta constarà d'una presentació dels supòsits pràctics/estudi de casos de manera individual (70%) i un examen teoricopràctic (30%) durant el mes de gener. Els alumnes que desitgin acollir-se a aquest tipus d'avaluació hauran de notificar-ho a la professora abans del 15 d'octubre.


Fonts d'informació

Bàsica

McKay, M.; Davis, M. and Fanning, P. 2009. Messages. The communication skills book. 3rd ed. Oakland: New Harbinger Publications Inc.

Mulholland, J. 2011. El lenguaje de la negociación. Manual de estrategias prácticas para mejorar la comunicación. Barcelona: Gedisa editorial.

Smith, R.D. 2013. Strategic planning for public relations. 4th ed. New York: Routledge.

Singleton, A. 2014. The PR Masterclass: How to develop a public relations strategy that works! Chichester: Wiley.

Solis, B. and Breakenridge, D. 2009. Putting the public back in public relations. How social media is reinventing the aging business of PR. New Jersey: Pearson education.

Theaker, A. 2016. The public relations handbook. 5th ed. Abingdon: Routledge.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent