DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) NEGOCIACIÓ I COMUNICACIÓ Codi 20725108
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Adreça electrònica natalia.lozano@urv.cat
Professors/es
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web
Descripció general i informació rellevant <div> <p>Al curs 2020-21 aquesta assignatura s’impartirà excepcionalment en línia, excepte les proves d’avaluació final que seran presencials. El sistema d’avaluació en aquest període excepcional és el que hi ha a&nbsp; l’apartat ´Avaluació. "Altres comentaris i segona convocatòria´ sota el títol AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21</p> </div><div>DESCRIPCIÓ GENERAL. En aquesta matèria es donen els instruments per a una eficaç comunicació interna i externa de l'empresa, atenent al context de les empreses tecnològiques, i la seva responsabilitat social corporativa i preocupació per les conseqüències mediambientals de l'activitat industrial. Per tant es tractarà la importància de la comunicació com un actiu per a la gestió de les reputacions de les empreses i s'ensenyaran tècniques per a la comunicació i la negociació amb els diferents públics. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Sap crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaços, correctes i atractives per a empreses de base tecnològica, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants.
 B4.1 Resol problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb la comunicació estratègica.
 B5.1 Desenvolupa treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'un alt nivell d'exigència dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utilitza per a l'elaboració de projectes científics.
 B5.3 Utilitza de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 B6.1 Es compromet amb l'ètica i la responsabilitat social.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. La comunicació com a actiu per gestionar la reputació d'una empresa tecnològica

a. Concepte de comunicació i públics
2. Comunicació general davant els diferents públics. De la comunicació interna a l'externa a. Comunicació interna
b. Comunicació amb els periodistes i mitjans de comunicació
c. Comunicació amb el consumidor
d. La comunicació digital
3. Tècniques de negociació avançades i la comunicació internacional a. Habilitats de comunicació orals
b. La cultura internacional
4. La comunicació de crisi i de risc en una empresa innovadora

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
1 0 1
Sessió Magistral
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
10 12 22
Presentacions / exposicions
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
5 8 13
Resolució de problemes, exercicis
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
4 6 10
Treballs
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
2 4 6
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
5 15 20
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
B1.1
B5.3
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A la primera sessió de l’assignatura s’explicarà el funcionament i avaluació de la mateixa, així com els seus continguts
Sessió Magistral En aquestes sessions es desenvoluparà el contingut teòric del curs
Presentacions / exposicions En aquestes sessions, els estudiants exposaran els seus supòsits pràctics de forma individual i/o en grup
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i consultes a petició de l’estudiant

Atenció personalitzada
Descripció
Les tutories individuals s'atendran a petició de l'estudiant al despatx de la professora situat al Campus Catalunya. Es prega sol·licitar cita prèvia per e-mail a natalia.lozano@urv.cat

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. (prèvia presentació escrita) 10%
Resolució de problemes, exercicis
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 25%
Treballs
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
B6.1
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat 30%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B1.1
B4.1
B5.1
B5.3
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 20
Proves mixtes
B1.1
B5.3
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 15%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'alumnat que no superi l'assignatura en primera convocatòria tindrà dret a presentar en segona convocatòria les pràctiques suspeses o no presentades. La nota màxima de les pràctiques presentades en segona convocatòria serà de 7

AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21

Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà:

- proves online

- proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre.


Fonts d'informació

Bàsica

Theaker, A. 2016. The public relations handbook. 5th ed. Abingdon: Routledge.

Complementària

McKay, M.; Davis, M. and Fanning, P. 2009. Messages. The communication skills book. 3rd ed. Oakland: New Harbinger Publications Inc.

Mulholland, J. 2011. El lenguaje de la negociación. Manual de estrategias prácticas para mejorar la comunicación. Barcelona: Gedisa editorial.

Smith, R.D. 2013. Strategic planning for public relations. 4th ed. New York: Routledge.

Singleton, A. 2014. The PR Masterclass: How to develop a public relations strategy that works! Chichester: Wiley.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent