DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TEORIA DE LA PRESA DE DECISIONS Codi 20725109
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
THEILEN , BERND GEORG
Adreça electrònica bernd.theilen@urv.cat
Professors/es
THEILEN , BERND GEORG
Web
Descripció general i informació rellevant This course provides analytical tools to understand situations in which agents take their decisions strategically. Applications are, for example, marketing campaigns, investment races, or price wars, and, more generally, any kind of competition between firms.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos
 B3.2 Aconseguir interdependència amb responsabilitat compartida.
 B3.3 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.4 Sap aplicar instruments de l'anàlisi estratègica per a la presa de decisions en situacions complexes pròpies de l'entorn tecnològic i l'explotació de la innovació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2.1 Sap desenvolupar estratègies per influir als altres en contextos multidisciplinaris
 B2.2 Coneix instruments per al lideratge en entorns d'incertesa.
 B3.1 Sap organitzar el treball de manera col·laborativa en contextos complexos i multidisciplinaris.
 B3.2 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
 B3.3 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
 B4.1 Desenvolupa la capacitat de pensar estratègicament aprofitant els coneixements tècnics i les eines de presa de decisions.
 B5.2 Sap dissenyar estratègies empresarials en un marc tecnològic, en contextos complexos i de manera crítica.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Jocs d'habilitat
Jocs d'atzar
Presa de decisions seqüencials
Presa de decisions simultànies
Jocs motius mixtos per a dues persones
Estratègies contínues
Estratègies mixtes
Jocs repetits
Jocs multi-personals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.4
17 17 34
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
2 10 12
Debats
A1.4
B2.1
B3.3
8 12 20
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A1.4
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció en la assignatura i el sistema d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de la assignatura per part del professor.
Presentacions / exposicions Presentació d'un treball per part dels estudiants.
Debats Debat sobre temes concrets en base als continguts de la assignatura i els treballs dels estudiants.
Atenció personalitzada Consulta dels estudiants sobre les problemes, el treball y altres continguts de la assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
En el horari de consulta els estudiants poden fer preguntes respecte als continguts de la assignatura. Les consultes es farán al despatx del professor en el horari establert o concertant hora prèviament.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
Students have to deliver a case study. 40%
Debats
A1.4
B2.1
B3.3
Students are expected to participate in class debates. 20%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.4
There will be a final exam based on all contents of the course. 40%
Altres  

For the second call (segunda convocatoria) students have to pass an exam (60%) and must deliver a case study (40%). If the case study has been delivered previously, the note can be preserved.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

For the second call (segunda convocatoria) students have to pass an exam (60%) and must deliver a case study (40%). If the case study has been delivered previously, the note can be preserved.


Fonts d'informació

Bàsica Dixit, Skeath, Reiley, Games of strategy, 3er, Norton
Bierman, Fernandez, Game theory with economic applications, 2nd, Addison-Wesley

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent