Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.5 |
Coneix la legislació nacional i internacional relacionat amb l'activitat empresarial, particularment d'empreses tecnològiques i industrials.
Saber adaptar les decisions empresarials a la legislació vigent.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6.1 |
Adapta les decisions empresarials al marc legal vigent seguint els principis ètics i de responsabilitat social, així com de sostenibilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1 Dret de competència a Espanya i a la UE. Introducció a la Llei de propietat intel·lectual i al Dret d'Autor |
|
2. Dret de Competència i Regulació |
|
3. Dret de propietat Intel·lectual. Creacions Industrials i Signes distintius |
|
4. Dret de Competència: pràctiques colusòires i abús de posició dominant |
|
5. Control de les fusions a Espanya i la UE |
|
6. Control de l'ajut estatal |
|
7. Arquitectura Institucional d'EU i Dret de la competència de¡Espanya |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
6 |
28 |
34 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
13 |
13 |
26 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes ipresentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l’alumne. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
Concertar l'hora per correu electrònic.
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne.
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant
per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes
concretes o realitzar una reflexió global. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les avaluacions en totes les convocatòries es realitzaran en anglès. En Segona Convocatòria l'alumne s'examinarà de tot el contingut de l'assignatura pel 100% de la nota en les dates indicades al calendari oficial. AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà: - proves online - proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre. |
Bàsica |
Lionel Bently and Brad Sherman, Intellectual Property Law , 4th., 2014
Justine Pila and Paul Torremans, European Intellectual Property Law, 1st., 2016
Richard Whish and David Bailey, Competition Law, 8th., 2015
Ioannis Lianos, Valentine Korah, Paolo Siciliani, Competition Law Analysis, Cases and Materials , 4th., 2017
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|