DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Codi 20725111
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
LÓPEZ HERNÁNDEZ, AGUSTÍN
Adreça electrònica agustin.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ HERNÁNDEZ, AGUSTÍN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A2.4 Dissenyar estratègia de màrqueting i comunicació per a empreses tecnològiques, atenent a la naturalesa de les mateixes i les implicacions ambientals i socials per al territori.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Gestionar informació complexa
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Identifica les implicacions d'un pla de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa de caràcter tecnològic, atenent al seu perfil multidisciplinari.
 A1.4 Sap buscar i sistematitzar la informació per desenvolupar estratègies de màrqueting, tenint en compte les implicacions de sostenibilitat i ètica social pròpies de les empreses tecnològiques, industrials, i d'explotació de la innovació
 A2.4 Coneix la funció estratègica del màrqueting en empreses tecnològiques i d'innovació, comprenent l'impacte social i mediambiental de les mateixes.
Sap analitzar la situació de mercats nacionals i internacionals per establir estratègies de màrqueting per a aquest tipus d'empreses i l'entorn canviant propi de la innovació industrial i la seva explotació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Sap gestionar la informació complexa relativa a empreses tecnològiques i industrials al seu entorn amb implicacions socials i mediambientals, per establir estratègies de màrqueting apropiades.
 B1.2 Adapta les estratègies de màrqueting a entorns canviants i poc definits, nacionals i internacionals.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
El màrqueting en empreses tecnològiques del segle XXI
E - business i la transformació digital dels negocis
El màrqueting i el model de negoci : la proposta de valor
Models d’estratègia de màrqueting
Els entorns de l’estratègia de màrqueting
Comercialització

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
10 14 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A2.4
B1.1
8 17 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A2.4
B1.1
6 10 16
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
2 4 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves orals
A1.1
A2.4
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant.
Treballs El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A2.4
B1.1
Els estudiants revisaran els principals continguts mitjançant estudi de casos i pràctiques. El principal objectius és pensar críticament i sintetitzar els continguts. 20
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
L'estudiant haurà de resoldre un treball pràctic que inclourà tot el material de l'assignatura. 60
Proves orals
A1.1
A2.4
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball 20
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per la segona convocatòria els estudiants han de realitzar un examen final (60%) i han de lliurar un estudi de cas (40%). Si l'estudi de cas, l'han lliurat prèviament, mantindran la seva nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent