DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Codi 20725111
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
LÓPEZ HERNÁNDEZ, AGUSTÍN
Adreça electrònica agustin.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ HERNÁNDEZ, AGUSTÍN
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura proporcionarà les eines i el coneixement per a preparar una estratègia de màrketing, especialment per a una empresa de base tecnològica. Donarem especial rellevància a tenir un model de negoci sòlid basat en una proposta de valor diferenciat. Sobre la base de la observació del client final, aprendrem a identificar oportunitats de negoci i com implementar l'estratègia de mercat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A2.4 Dissenyar estratègia de màrqueting i comunicació per a empreses tecnològiques, atenent a la naturalesa de les mateixes i les implicacions ambientals i socials per al territori.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Identifica les implicacions d'un pla de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa de caràcter tecnològic, atenent al seu perfil multidisciplinari.
 A1.4 Sap buscar i sistematitzar la informació per desenvolupar estratègies de màrqueting, tenint en compte les implicacions de sostenibilitat i ètica social pròpies de les empreses tecnològiques, industrials, i d'explotació de la innovació
 A2.4 Coneix la funció estratègica del màrqueting en empreses tecnològiques i d'innovació, comprenent l'impacte social i mediambiental de les mateixes.
Sap analitzar la situació de mercats nacionals i internacionals per establir estratègies de màrqueting per a aquest tipus d'empreses i l'entorn canviant propi de la innovació industrial i la seva explotació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Sap gestionar la informació complexa relativa a empreses tecnològiques i industrials al seu entorn amb implicacions socials i mediambientals, per establir estratègies de màrqueting apropiades.
 B1.2 Adapta les estratègies de màrqueting a entorns canviants i poc definits, nacionals i internacionals.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció a l'estratègia de marketing
Estratègia i model de negoci
Design Thinking: fonaments i procés
Enfocament al client

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
10 14 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A2.4
B1.1
8 17 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A2.4
B1.1
6 10 16
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
2 4 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A2.4
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant.
Treballs El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
L'estudiant haurà de resoldre i exposar un treball pràctic, 65
Proves mixtes
A1.1
A2.4
Examen final sobre els continguts de tota l'assignatura. 25
Altres  

Participació activa a les classes.

10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assistència a les classes teòriques i pràctiques és requisit per al seguiment de l'avaluació continuada en primera convocatòria (mínim 80%).

Per la segona convocatòria els estudiants han de realitzar un examen final (60%) i han de lliurar un estudi de cas (40%). Si l'estudi de cas, l'han lliurat prèviament, mantindran la seva nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent