DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) ESTRATÈGIES DE RECURSOS HUMANS Codi 20725112
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Psicologia
Coordinador/a
GONZALEZ RECIO, SONIA
Adreça electrònica sonia.gonzalez@urv.cat
Professors/es
GONZALEZ RECIO, SONIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu de l'assignatura és donar a conèixer a l'alumnat coneixements teòrics i pràctics sobre la gestió d'equips humans a les organitzacions.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.2 Dissenyar e implementar una estratègia de recursos humans que inclogui la gestió de capital humà amb responsabilitat social, en l'àmbit multidisciplinari de l'empresa tecnològica i industrial.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.3 Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Reconeix els principals aspectes del comportament organitzatiu, en l'entorn complex de l'explotació de la innovació i l'empresa de caràcter tecnològic, per la direcció de recursos humans i les implicacions estratègiques d'aquesta gestió en aquest entorn
 A2.2 Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les empreses tecnològiques i industrials, atenent el seu caràcter multidisciplinari, així com al desenvolupament i innovació tecnològiques a l'empresa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.3 Sap comunicar idees complexes de forma efectiva dins l'estructura organitzativa de l'empresa, per a un públic multidisciplinari, sobre temes que poden incloure investigació i desenvolupament de noves tecnologies o processos i innovació tecnològica.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Pol·lítiques estratègiques de Recursos Humans
2. Descripció, anàlisi i valoració de llocs de treball. 2.1 Les competències professionals.
2.2 Anàlisi de llocs de treball.
2.3 Descripció de llocs de treball.
2.4 Valoració de llocs de treball
3. Selecció de personal 3.1 Reclutament.
3.2 Metodologies de selecció de personal.
3.3 Processos d'incorporació i acollida.
4. Desenvolupament de personal 4.1 Formació
4.2 Plans de carrera.
5. Avaluació del rendiment.
6. Habilitats directives 6.1 Lideratge
6.2 Coaching
7. Auditories de Recursos Humans
8. Mesura i avaluacio dels recursos humans
9. Problemàtica derivada de la gestió de recursos humans

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1.1
A2.2
2 0 2
Sessió Magistral
A1.1
A2.2
12 24 36
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1.1
A2.2
B1.3
7 14 21
Presentacions / exposicions
A1.1
A2.2
B1.3
4 4 8
Treballs
A1.1
A2.2
B1.3
2 4 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A2.2
B1.3
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries La primera sessió es dedicarà a exposar l'alumnat les idees principals sobre la gestió de recursos humans a les organitzacions, així com conèixer els seus interessos i idees prèvies al respecte.
Sessió Magistral Durant les sessions magistrals d'exposaran els coneixements teòrics sobre la matèria, i s'explicaran casos reals relacionats amb els temes teòrics tractats. Es facilitarà el debat a classe i la discussió sobre els temes tractats.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària A les sessions pràctiques es presentaran casos basats en situacions reals d'organitzacions que permetin a l'alumnat adquirir eines i metodologies pràctiques.
Presentacions / exposicions Els alumnes i les alumnes presentaran el treball pràctic.
Treballs L'alumnat realitzarà un treball, que serà entregat a través de moodle i exposat a classe.
Atenció personalitzada L'alumant pot comptar amb l'atenció personalitzada per part de la docent en el moment que ho necessiti.

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció rebuda pels alumnes per part de la docent podrà ser tant per e-mail com al despatx de la universitat (ubicat al campus Catalunya). L'alumne pot sol·licitar aquesta atenció per mail o en finalitzar les classes presencials i s'acordarà la reunió e un horari compatible amb les horaris lectius.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A1.1
A2.2
Prova mixta, que constarà de 20 preguntes tipus test i tres preguntes de desenvolupament 50%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1.1
A2.2
B1.3
L'alumen presentarà els exercicis pràctics realitzats a classe 30%
Presentacions / exposicions
A1.1
A2.2
B1.3
Els alumnes exposaran el treball pràctic de l'assignatura 10%
Treballs
A1.1
A2.2
B1.3
Es plantejarà un treball pràctic a principi de quatrimestre per a que es realitzi i preseti al final del periode 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria, l'alumne haurà de presentar el treball de l'assignatura , que mantindrà un pes del 20% sobre la nota final i realitzar una prova mixta amb les mateixes característiques de la de primera convocatòria, amb un pes del 50, així com una prova pràctica (on es presentarà un cas pràctic) i que tindrà un pes del 30% sobre la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica Santiago Pereda Marín y Francisca Berrocal Berrocal, Dirección y gestión de Recursos Humanos por competencias, Editorial Centro de eStudios Ramón Areces, 2011
SAntiago Pereda Marín, Francisca Berrocal Berrocal y Miguel A. Alonso García, Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por competencias, Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, 2011
Edited by Ronald J. Burke and Cary L. Cooper, The Human Resources revolution: why putting people first matters, Amsterdam: Elsevier, 2006
Mary F. Cook and Scott R. Gildner, Outsourcing human resources functions: how, why, when and when not contract for HR services., Alexandria, V.A.: Society for HR Management, 2006
William R. Tracy, The Human Resources glossary: the complete desk reference for HR executives, managers and practitioners, Boca Raton: St. Lucie Press, 2004

Complementària María Angustias Martín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
Rocío Moldes Farelo, De la Gestión de Recursos Humanos a la dirección de personas, Tirant Lo Blanc, 2012
María Vera, Laura Lorente e Isabel Mª martínez, Técnicas cualitativas en recursos humanos, Editorial Síntesis, 2012
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial Vértice, 2008
Jordi Olivella Nadal, Organización de recursos humanos para la producción de alto rendimiento, Editorial Universitaria Ramón Areces, 2009

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent