DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) GESTIÓ DEL CANVI I DEL PROCÉS D'INNOVACIÓ Codi 20725113
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica hansjorg.witt@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Professors/es
WITT ., HANSJÖRG ALBERT
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura aprendreu a liderar el canvi - nous productes, procesos, tecnologies, models de negoci, etc. - de forma constructiva, ajudant les persones a superar els transtorns concomitants al canvi.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.1 Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Comprèn la importància de situar la innovació en el centre del procés empresarial en una empresa tecnològica
 A2.1 Interpreta la gestió de la innovació des de la perspectiva de procés
Estableix les estructures organitzatives que afavoreixen els processos d'innovació a l'empresa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Comportaments de lideratge altament efectius.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència.
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Consolidació
Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles ressistències
Tècniques de gestió de l'estrès i l'ansietat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
19 23 42
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
1 5 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi de casos y presentació oral de la seva anàlisi.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Descripció
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
Documentació
Presentació oral
40%
20%
Proves objectives de tipus test
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Complementària Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent