DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) GESTIÓ DEL CANVI I INNOVACIÓ ORGANITZACIONAL Codi 20725113
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Adreça electrònica hansjorg.witt@urv.cat
Professors/es
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Web
Descripció general i informació rellevant El canvi en el mon d'avui és complexe, a alta velocitat, si no exponencial, en la majoria dels casos és disruptiu i, a vegades, traumàtic. Atès això, és imperatiu que els líders actuals i futurs estiguin ben educats en gestionar el canvi, per a que puguin liderar les seves organitzacions a través del canvi amb èxit. Aquells que saben anticipar, catalitzar i administrar, trobaran que les seves carreres i les seves empreses seran més satisfactòries i exitoses. En aquest curs, s'aprendrà a gestionar el canvio (nous productes, processos, tecnologies, models comercials, etc.) de forma estructurada i efectiva, ajudant a les persones a fer front al canvio, superar la resistència i produir una transformació sostenible.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.1 Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Comprèn la importància de situar la innovació en el centre del procés empresarial en una empresa tecnològica
 A2.1 Interpreta la gestió de la innovació des de la perspectiva de procés
Estableix les estructures organitzatives que afavoreixen els processos d'innovació a l'empresa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Lideratge al segle 21
Els rols en els processos de canvi
Disseny i comportament organitzacional
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Implementació
Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles ressistències
Tècniques de gestió de l'estrès i l'ansietat.
Psicologia organitzacional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
19 23 42
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi de casos y presentació oral de la seva anàlisi.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Descripció
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
Estudi de cas/treball en equip i presetació 80
Altres  

Presència i participació a classe

20
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Attendance of class is mandatory. The basis for the marks is a team presentation, hence, no second call (individual absence on the day of exam/presentation has to be absorbed by the team)


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Yves Morieux: As work gets more complex, 6 rules to simplify https://archive.org/details/YvesMorieux_2013S

Complementària Dennis N. T, Leading at the Edge, , Perkins
ASIN: B0088EDNMM, Shackleton, ,
Yves Morieux, Six Simple Rules, How to Manage Complexity without Getting Complicated, ,
G.A. Rummler, A.P. Brache, Improving Performanc, ,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent