Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Reconèixer la complexitat logística de l'empresa tecnològica, aplicar tècniques avançades de gestió de cadena d'aprovisionament, i desenvolupar tècniques noves en resposta als reptes del desenvolupament tecnològic canviant i en entorns poc definits. |
| A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes logístics de l'empresa de caràcter tecnològic i industrial, en entorns canviants propis de la seva naturalesa i la innovació.
| | A1.5 |
Coneix la legislació vigent en temes de seguretat, medi ambient i laboral relacionat amb el transport de mercaderies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Sap organitzar processos logístics basant-se en el treball en equip de caràcter multidisciplinari i multicultural
| | B3.2 |
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART 1: ECONOMIA DEL TRANSPORT (1,5 ECTS)
1.1. Implicacions econòmiques de les xarxes hub-and-spoke
1.2. Operacions de consolidació entre aerolínies (aliances, fusions i formes híbrides de cooperació)
1.3. Models de negoci d'aerolínies (xarxa, regional i baix cost): La new-routes hypothesis
1.4. Congestió urbana i aeroportuària
1.5. Gestió aeroportuària |
|
PART 2: LOGÍSTICA (1,5 ECTS)
2.1. Conceptes de cadena de subministrament
2.2. El rol de la logística en la cadena de subministrament; mitjans de transport
2.3. Incoterms
2.4. Col.laboradors logístics de 3er i 4rt grau (3rd and 4th party)
2.5. Contractes en logística; negociació
2.6. Models de cost – focus en logística
2.7. Millora contínua; filosofia LEAN
2.8. Qualitat, seguretat i medi ambient
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
12 |
16 |
28 |
Sessió Magistral |
|
12 |
17 |
29 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
2 |
12 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Discussió dels esdeveniments de la indústria del transport. |
Sessió Magistral |
Presentació dels principals elements descriptius i analítics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi i presentació d'un estudi de cas directament relacionat amb els temes explicats al curs. |
Atenció personalitzada |
Orientació personal i resolució de problemes. |
Descripció |
Els temps d'atenció personalitzada es comentaran durant la primera classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Anàlisi i presentació d'un estudi de cas directament relacionat amb els temes explicats al curs. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Dues proves d'elecció múltiple, una per cada part del curs. Cadascuna de les proves suposarà el 40% de la nota final. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es requereix una assistència mínima del 80% per a accedir a l'avaluació continuada a la primera convocatòria. - L'examen de la segona convocatòria representarà el 100% de la nota. - Durant els exàmens, els telèfons, tabletes i d'altres dispositius electrònics han de romandre apagats i guardats almenys que hi hagi una autorització explícita del professor.
|
Bàsica |
|
Articles de revistes científiques i materials específics. Les referències exactes s'aniran donant durant les classes. |
Complementària |
|
1)
“Airport congestion and airline network structure” (joint with Xavier Fageda),
2017, in John D. Bitzan and James H. Peoples, Ed., The Economics of Airport Operations --
Advances in Airline Economics 6, 335-359, Emerald Publishing
Limited (ISBN: 978-1-78714-498-9).
2)
“Joint ventures in the transatlantic airline market” (joint with Xavier Fageda
and Bernd Theilen), forthcoming, in Kevin Cullinane, Ed., The Economics of Air Transport in
Europe -- Advances in Airline Economics 8, Emerald Publishing
Limited.
3) “Dealing with negative externalities: Low
emission zones vs. congestion tolls” (joint with Valeria Bernardo and Xavier
Fageda), forthcoming, in R. Vickerman, Ed., Encyclopedia of Transportation, Elsevier.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|