Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Reconèixer la complexitat logística de l'empresa tecnològica, aplicar tècniques avançades de gestió de cadena d'aprovisionament, i desenvolupar tècniques noves en resposta als reptes del desenvolupament tecnològic canviant i en entorns poc definits. |
| A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes logístics de l'empresa de caràcter tecnològic i industrial, en entorns canviants propis de la seva naturalesa i la innovació.
| | A1.5 |
Coneix la legislació vigent en temes de seguretat, medi ambient i laboral relacionat amb el transport de mercaderies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Sap organitzar processos logístics basant-se en el treball en equip de caràcter multidisciplinari i multicultural
| | B3.2 |
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART 1: ECONOMIA DEL TRANSPORT (1,5 ECTS)
1.1. Xarxes de transport
1.2. Consolidació de transportistes (aliances, fusions i formes de cooperació híbrides)
1.3. Models de negoci (de xarxa, regional i de baix cost)
1.4. Congestió en el transport urbà i aeri
1.5. Preu d’accés a infraestructures |
|
PART 2: LOGÍSTICA (1,5 ECTS)
2.1. Disseny i gestió de la cadena de subministrament
2.2 Logística Lean
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
17 |
29 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
12 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
12 |
16 |
28 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general. |
Sessió Magistral |
Presentació dels principals elements descriptius i analítics. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Orientació personal i resolució de problemes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, |
Descripció |
Els temps d'atenció personalitzada es comentaran durant la primera classe.
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
60 |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es requereix una assistència mínima del 80% per a accedir a l'avaluació continuada a la primera convocatòria. - L'examen de la segona convocatòria representarà el 100% de la nota. - Durant els exàmens, els telèfons, tabletes i d'altres dispositius electrònics han de romandre apagats i guardats almenys que hi hagi una autorització explícita del professor.
AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà: - proves online - proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre. |
Bàsica |
|
Articles de revistes científiques i materials específics. Les referències exactes s'aniran donant durant les classes. |
Complementària |
|
1)
“Airport congestion and airline network structure” (Xavier Fageda and Ricardo
Flores-Fillol), 2017, in John D. Bitzan and James H. Peoples, Ed., The Economics of Airport Operations --
Advances in Airline Economics 6, 335-359, Emerald Publishing
Limited (ISBN: 978-1-78714-498-9). 2) “Joint
ventures in the transatlantic airline market” (Xavier Fageda, Ricardo
Flores-Fillol, and Bernd Theilen), 2019, in Kevin Cullinane, Ed., The Economics of Air Transport in
Europe -- Advances in Airline Economics 8, Emerald Publishing
Limited (ISBN: 978-1-78973-282-5). 3)
“Dealing with negative externalities: Low emission zones vs. congestion tolls”
(joint with Valeria Bernardo and Xavier Fageda), forthcoming, in R. Vickerman,
Ed., Encyclopedia of
Transportation, Elsevier. 4) “Lectures on Urban Economics” (Jan K.
Brueckner), 2011, MIT Press, Cambridge. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|