Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Reconèixer la complexitat logística de l'empresa tecnològica, aplicar tècniques avançades de gestió de cadena d'aprovisionament, i desenvolupar tècniques noves en resposta als reptes del desenvolupament tecnològic canviant i en entorns poc definits. |
| A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes logístics de l'empresa de caràcter tecnològic i industrial, en entorns canviants propis de la seva naturalesa i la innovació.
| | A1.5 |
Coneix la legislació vigent en temes de seguretat, medi ambient i laboral relacionat amb el transport de mercaderies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Sap organitzar processos logístics basant-se en el treball en equip de caràcter multidisciplinari i multicultural
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
| | B3.2 |
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1 Conceptes de cadena de subministrament
2 El rol de la logística en la cadena de subministrament; modes de transporte
3 Incoterms
4 Col.laboradors logístics de 3er i 4rt grau (3rd and 4th party)
5 Millora continuada; filosofia LEAN
6 Qualitat, seguretat i medi ambient
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
13 |
13 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
12 |
12 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
18 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
15 |
15 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Orientació personal i resolució de problemes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, |
Descripció |
Els temps d'atenció personalitzada es comentaran durant la primera classe.
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
60 |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40 |
Proves de validació |
|
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'examen de la segona convocatòria representarà el 100% de la nota.
|
Bàsica |
|
Articles de revistes científiques i materials específics. Les referències exactes s'aniran donant durant les classes. |
Complementària |
|
1)
“Airport congestion and airline network structure” (Xavier Fageda and Ricardo
Flores-Fillol), 2017, in John D. Bitzan and James H. Peoples, Ed., The Economics of Airport Operations --
Advances in Airline Economics 6, 335-359, Emerald Publishing
Limited (ISBN: 978-1-78714-498-9). 2) “Joint
ventures in the transatlantic airline market” (Xavier Fageda, Ricardo
Flores-Fillol, and Bernd Theilen), 2019, in Kevin Cullinane, Ed., The Economics of Air Transport in
Europe -- Advances in Airline Economics 8, Emerald Publishing
Limited (ISBN: 978-1-78973-282-5). 3)
“Dealing with negative externalities: Low emission zones vs. congestion tolls”
(joint with Valeria Bernardo and Xavier Fageda), forthcoming, in R. Vickerman,
Ed., Encyclopedia of
Transportation, Elsevier. 4) “Lectures on Urban Economics” (Jan K.
Brueckner), 2011, MIT Press, Cambridge. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|