DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 20725201
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
Adreça electrònica antonio.osoriodacosta@urv.cat
Professors/es
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura proporciona els coneixements fonamentals de la teoria econòmica, en particular l'anàlisi microeconòmica dels mercats.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
Coneix el món de les organitzacions empresarials i compren les seves necessitats estratègiques.
Aplica coneixements bàsics a la direcció d’empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d’inputs, processos, productes, fluxos d’informació, proveïdors, clients i entorn.
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
 A1.5 Aplica coneixements d’economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
CONCEPTES BÀSICS
1. Introducció
2. La demanda Components
Elasticitat
Demanda de mercat
3. L'oferta Components
Elasticitat
Oferta de mercat
4. L'equilibri de mercat Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
COMPORTAMENT DE CONSUMIDORS I PRODUCTORS
5. Fonaments de la demanda Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
6. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta d'una empresa competitiva
EFICIÈNCIA I BENESTAR
7. L'eficiència dels mercats Excedent del consumidor i del productor
L'eficiència del mercat
Eficiència i comerç internacional
8. La intervenció de l'Estat Preus màxims i mínims
Impost i subsidis sobre la quantitat
Incidència sobre els consumidors i els productors
9. Desigualtats de renda Mesures de la desigualtat
Polítiques per reduir la pobresa
ERRADES DE MERCAT
10. Externalitats Externalitats i ineficiències del mercat
Polítiques públiques dirigides a les externalitats
Solucions privades
11. Béns públics Diferents tipus de béns
La importància dels drets de propietat
12. El problema de la informació incompleta Diferents tipus de manca d'informació
Informació asimètrica

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 1 3
Sessió Magistral
A1.1
A1.5
30 47 77
Resolució de problemes, exercicis
A1.1
A1.5
30 34 64
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves pràctiques
A1.1
A1.5
2 0 2
Proves pràctiques
A1.1
A1.5
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula).
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A1.1
A1.5
Lliurament d'exercicis de cada capítol 10%
Proves pràctiques
A1.1
A1.5
Examen parcial 45%
Proves pràctiques
A1.1
A1.5
Examen final 45%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas de no fer avaluació continuada ho estudiant haurà un examen final amb una ponderació de 100%.


Fonts d'informació

Bàsica

· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid.

. Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3ª edició. Ed. Reverté, Barcelona.

· Mankiw, NG i Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid.

· Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid.

· Schiller, B. R. (2008): Principios de economía. Ed.McGrawHill, Madrid.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent