DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20725301
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10.5 Treball fi de màster Primer 2Q conv. única
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Enginyeria Química
Coordinador/a
MARTÍN BOFARULL, MÓNICA
Adreça electrònica monica.martin@urv.cat
maria.llop@urv.cat
miquelangel.bove@urv.cat
mariaviviana.duarte@urv.cat
hansjorg.witt@urv.cat
antonio.osoriodacosta@urv.cat
josemanuel.gimenez@urv.cat
eva.alonso@urv.cat
Professors/es
MARTÍN BOFARULL, MÓNICA
LLOP LLOP, MARIA
BOVÉ SANS, MIQUEL ANGEL
DUARTE , MARIA VIVIANA
WITT , HANSJÖRG ALBERT
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
ALONSO RODRIGO, EVA
Web
Descripció general i informació rellevant El treball ha de ser el desenvolupament d’un projecte d’empresa integral o d’un àmbit concret que reflecteixi els coneixements i competències adquirides en les matèries del Màster. El projecte pot estar relacionat amb una aplicació directa a una empresa o sector o bé estar orientat a una vessant més investigadora, que aporti coneixement a l’àrea corresponent

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Gestionar informació complexa
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
 B1.3 Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B4.2 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que l'estudiant es planteja a la universitat
 B5.1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Completa un exercici original en l'àmbit de la gestió de les empreses tecnològiques i industrials o d'explotació de la innovació l'economia a través d'una anàlisi en el qual se sintetitzen i integren les competències adquirides en la titulació.
 A1.4 Utilitza tècniques avançades per l'anàlisi econòmica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Avalua críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
 B1.2 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
 B1.3 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació.
 B4.1 Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge
 B4.2 Desenvolupa un projecte acadèmic professional.
 B5.1 Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
 B5.2 Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
 B5.3 Proposa l'aplicació de tecnologies en l'avantguarda de l'àmbit en l'entorn professional.
 B6.1 Té en compte requeriments de sostenibilitat, principis ètics i responsabilitat social en el desenvolupament de les tasques professionals, relacionades amb empreses tecnològiques i industrials i el desenvolupament tecnològic.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l 'accés a la mateixa i el seu ús.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Els estudiants poden proposar el seu propi projecte final de màster que es desenvoluparà mitjançant una sol·licitud formal. Aquesta sol·licitud ha de dirigir-se al coordinador del màster i ha d'incloure una breu descripció i el seu abast / objectiu. L'adequació del projecte proposat serà avaluada per la comissió mestra final.

Si l'estudiant no proposa cap projecte, el coordinador del màster proposarà els projectes disponibles per als quals els estudiants podran desenvolupar-se mitjançant una sol·licitud formal.

Tant la proposta estudiant com la coodinadora podrien desenvolupar-se en una empresa interessada en donar suport a FMP relacionada amb la seva activitat. En aquest cas, una persona de contacte en una empresa serà el tutor extern. En qualsevol cas, la FMP sempre es desenvoluparà amb la supervisió i orientació d'un tutor acadèmic nomenat pel Comitè acadèmic del màster.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B1.1
B4.1
2 8 10
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1.4
B1.2
B1.3
B4.2
2 8 10
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1.1
A1.4
B5.2
B5.3
B6.1
10 200 210
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B1.1
B4.1
0.5 5 5.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Elaboració del treball de fi de grau/màster
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

El coordinador de master reunirà/contactarà amb els estudiants i professors tutors de projectes.

El seguiment dels tutors academics i/o externs s'efectuarà mitjançant reunions i enviament de documentació via moodle.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1.4
B1.2
B1.3
B4.2
Evaluació tutories acadèmiques i/o externes (tutor URV i/o tutor empresa) 10
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1.1
A1.4
B5.2
B5.3
B6.1
Evaluació informe escrit (tribunal treball final de master) 60
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B1.1
B4.1
Evaluació defensa oral (tribunal final de màster) 30
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent