Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
| A1.2 |
Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
| A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.5 |
Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica. |
| A2.1 |
Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Adquireix el llenguatge, els conceptes i principis de la contaminació de l'aire, el seu origen, efectes i control.
| | A1.2 |
Conceptualitza un model dinàmic de comportament de l'atmosfera i de la interacció dels contaminants amb aquest.
| | A1.3 |
Coneix el marc legal en què es desenvolupen aquestes activitats i solucions.
| | A1.5 |
Realitza judicis crítics i els aplica a conceptes relacionats amb la contaminació atmosfèrica als problemes en l'activitat professional.
| | A2.1 |
Adquireix els coneixements adequats en relació amb les mesures de control ambiental disponibles, la vigilància de la contaminació de l'aire i de tècniques de prevenció i correcció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L'atmosfera |
Capes de l'Atmosfera
Moviment a gran escala de l'atmosfera
Temperatura i vapor d'aigua
Composició de l'Atmosfera
Radiació
balanç d'energia |
Composició de l'atmosfera, cicles globals, i temps de residència |
Temps de residència
Compostos de S
Compostos de N
Compostos C
Compostos halogenats
L'ozó atmosfèric
Partícules
Inventaris d'emissions
Contaminants perillosos |
Meteoroloia de la Contaminació Atmosfèrica |
Temperatura i pressió a l'atmosfera inferior
Estabilitat atmosfèrica
Classes d'Estabilitat
Introducció als models de dispersió de contaminants
|
Circulació Global |
Model de Circulació Global |
Química Atmosfèrica i Clima |
Enregistrament de la temperatura global i la variabilitat solar
Els possibles efectes de l'escalfament global
La química atmosfèrica i el canvi climàtic. Diòxid de carboni |
Monitorització i Control |
Xarxes de vigilància
Control de la Contaminació |
Prevenció i remeiació |
Estratègies de producció més neta per reduir la contaminació.
Operacions unitàries per separar gasos contaminants de l'aire.
Operacions unitàries per a la separació de partícules contaminants de l'aire
Captura de carboni |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació
Cerca d'informació a classe
Discussió |
Sessió Magistral |
Treball de contingut. Desenvolupament dels diferents temes de l'assignatura, d'acord amb el programa |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treball de contingut, amb casos práctics. Resolució, per part de l'estudiant i del professor, d'un subconjunt dels exercicis recomanats. |
Atenció personalitzada |
Atencióm personalitzada, prèvia sol·licitud per part de l'estudiant |
Descripció |
Seguiment de cada estudiant, amb reunió personal prèvia sol.licitud per part de l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de dos exercicis |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves individiuals realitzades en classe |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen que cobrirà el contingut de tot el curs i farà mitja amb els dis treballs. |
Bàsica |
John H. Seinfield; Spyros N. Pandis, Atmospheric Chemistry and Physics: From Air Pollution to Climate Change, 2, 2012
Daniel Vallero, Fundamentals of Air Pollution, 4, 2008
|
El llibre Atmospheric Chemistry and Physics: From Air Pollution to Climate Change, de Seinfield i Pandis, és el que es recomana com a referència per aquesta matèria. |
Complementària |
Karl. B. Schnelle; Charles A. Brown, Air Pollution Control Technology Handbook, 1, 2001
Ralf Koppmann (Ed.), Volatile Compounds in the Atmosphere, 1, 2007
Harur Parlar (Ed.), Essential Air Monitoring Methods, 1, 2005
Kenneth C. Schifftner, Air Pollution Control Equipment Selection Guide, 1, 2002
Gregory D. Wight, Fundamentals of Air Sampling, 1, 1994
Lennart Nilsson, Per-Olof Persson, Lars Rydén, Siarhei Darozhka, and Audrone Zaliauskiene., Cleaner Production – Technologies and Tools for Resource Efficient Production, 1, 2007
, https://www.epa.gov/science-and-technology/air-science, ,
Gilbert M. Masters, Introduction to environmental engineering and science, 1, 1991
|
The book Cleaner Production – Technologies and Tools for Resource Efficient Production is available at : http://www.balticuniv.uu.se/index.php/component/content/article/269-books-a-book-series/827-em-2-cleaner-production-technologies-and-tools-for-resource-efficient-production
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|