Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
| A1.2 |
Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
| A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A1.5 |
Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix les eines bàsiques de sostenibilitat.
Analitza els resultats, defineix mesures preventives i, gestiona els recursos.
| | A1.2 |
Aprèn l'ús de la sostenibilitat com una eina transversal en la pràctica de l'enginyeria.
| | A1.3 |
Aplica les millors pràctiques i estratègies de sostenibilitat, el mesurament, la comunicació, així com, les eines i tecnologies per ser aplicades en la indústria.
| | A1.4 |
Integra els coneixements per a la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat.
| | A1.5 |
Aplica les tècniques de tractament de dades mediambientals.
Coneix i aplica els models de les diferents eines de sostenibilitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les eines de sostenibilitat |
|
2. Avaluació del cicle de vida |
Inventari del cicle de vida
Factors de caracterització
Avaluació de l'impacte de cicle de vida
Repartiment de càrregues
Incertesa
Software |
3. Avaluació del risc ambiental i suport a la presa de decisions |
Introducció a l'avaluació del risc: Directiva REACH
Indentificació del risc
Toxicologia/epidemiologia
Avaluació de la dosi-resposta
Avaluació de l'exposició
Caracterització del risc |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
20 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
24 |
47.5 |
71.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs |
Sessió Magistral |
Mitjançant les classes magistrals s'explicarà la teoria que figura al programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant les classes es resoldran problemes de forma guiada. Durant la setmana es demanarà als estudiants que resolguin problemes i exercicis. Els resultats s'hauran d'entregar en periode fitxat pel professor. S'haurà de desenvolupar un cas d'estudi basat en anàlisi de cicle de vida i avaluació de riscos ambientals. |
Atenció personalitzada |
Els estudiants tenen la possibilitat de ser assistits personalment pels professors del curs. |
Descripció |
Es podran realitzar consultes de manera individualitzada concertant-les prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluaran els problemes proposats setmanalment pel professor i que s'hauran d'entregar quan aquest indiqui. |
30%
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Al final del curs es realitzarà un examen amb preguntes on l'alumne haurà de plamar el coneixements pràctics i teòrics de l'assignatura. |
40% |
Proves mixtes |
|
Informe sobre un cas d'estudi d'una acaluació de cicle de vida i avaluació de riscos i presentació oral (En anglès). |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És obligatori tenir com a mínim un 4 en l'examen individual per fer la mitjana amb la nota de projecte. Els alumnes que no superin la primera convocatòria, tindran una segona oportunitat. Aquesta consistirà en un examen de preguntes curtes.
|
Bàsica |
Göran Finnveden, Michael Z. Hauschild, Tomas Ekvall, Jeroen Guinée, Reinout Heijungs, Stefanie Hellw, Recent developments in Life Cycle Assessment, , (2009) 91: 1-21
Sonnemann Guido, Michael Tsang, Marta Schuhmacher M, Integrated Life-Cycle and Risk Assessment for Industrial Processes and Products (Advanced Methods in Resource & Waste Management), Lewis Publishers, 2020
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|