DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) GESTIÓ I VALORITZACIÓ DE RESIDUS Codi 20735110
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GÜELL SAPERAS, MARIA CARMEN
Adreça electrònica carme.guell@urv.cat
mariainmaculada.sanz@urv.cat
Professors/es
GÜELL SAPERAS, MARIA CARMEN
SANZ VELAZQUEZ, MARIA INMACULADA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica.
 A1.3 Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent.
 A1.4 Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica.
 A2.1 Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Coneix els principals elements decisius en les plantes de tractament de residus, el seu impacte ambiental, i els condicionants legals a tenir en compte.
 A1.3 Integra els coneixements per a la realització d'un projecte i estudis de viabilitat.
 A1.4 Defineix mesures preventives, estableix sistemes de tractament de la contaminació i gestiona els recursos.
 A2.1 Determinar les possibilitats de les tecnologies de membrana per a la valorització d'efluents depenent de les característiques de l'efluent i els productes a obtenir.
Coneix les principals opcions de valorització de biomassa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Bases de la gestió de resiudus i estratègies d'actuació
2. La regulació dels residus. Marc legal. Mesures i actuacions preventives
3. Tractaments, tecnologies i tècniques de gesió. Les millors tècniques disponibles
4. Valorització de residus mitjançant tecnologia de membranes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
24 48 72
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
12 12 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
1 6 7
Presentacions / exposicions
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
1 1 2
Pràctiques de camp/sortides
3 0 3
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
2.5 0 2.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Pràctiques de camp/sortides Realització de visites, estades de formació en empreses, institucions del sector, realització de treballs fora de l’aula (recull dades, observacions) que l’estudiant analitza críticament.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
L'horari d'atenció personalitzada es farà públic al començament del curs a través de la pàgina moodle de l'assignatura. Es reconama contactar amb les professores a través de correu electrònic: Inmaculada Sanz: inmaculadasv@gmail.com Carme Güell: carme.guell@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. 20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'estudiant és extensa. 35%
Presentacions / exposicions
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
L'estudiant ha de presentar el treball desenvolupat de forma clara i ordenada. Haurà de respondre a les preguntes que se li facin sobre qualsevol part del treball escrit presentat. 5%
Proves mixtes
A1.1
A1.3
A1.4
A2.1
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà mantenint les qualificacions obtingudes en la resolució de problemes a l'aula i la realització i presentació del cas d'estudi, 20% i 40%, respectivament i l'estudiant haurà de realitzar una prova mixta corresponent als continguts de tota l'assignatura que tindrà un pes del 40% en la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Andrzej Benedykt Koltuniewicz and Enrico Drioli, Membranes in clean technologies : theory and practice , , Weinhem : Wiley-VCH, cop. 2008

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent