Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A2.1 |
Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat. |
| A2.2 |
Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment. |
| A2.3 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos, que poden requerir coneixements més enllà dels propis de la seva disciplina. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.2 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos. |
| B3.2 |
Aconseguir interdependència amb responsabilitat compartida. |
| B3.3 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Coneix i domina el disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'ús d'eines de suport a la presa de decisions (bases de dades ambientals i simuladors de procés).
| | A2.1 |
Proposa tecnologies respectuoses amb el medi ambient en el disseny de processos industrials.
| | A2.2 |
Domina el disseny de processos industrials considerant aspectes d'estalvi energètic.
| | A2.3 |
Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques i transversals en un projecte integrador.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que tots els membres es comprometen amb la gestió i funcionament de l'equip.
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Defineix els conceptes de visió, missió i valors.
Identifica i explica els comportaments clau per influenciar positivament als grups d'interès externs.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
| | B2.2 |
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.3 |
Estableix les estratègies perquè cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d'un projecte integrat.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B3.2 |
Coneix i comprèn tots els diferents apartats del projecte.
Col·labora activament amb els membres de l'equip en la consecució dels objectius del projecte.
| | B3.3 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Fonaments de Síntesi i disseny de processos.
2. Optimització De Procés respectant les Restriccions del Procés i / o del Producte.
3. Mètriques d'Avaluació Ambiental del Producte : Bases de Dades de Cicle de Vida.
4. Inclusió d'Indicadors i Criteris Ambientals en el Disseny de Processos .
5. avaluar v L'efecte de les Modificacions en els Paràmetres d'Operació i / o Canvis topològics al Comportament del Procés .
6. Integració Energètica del Procés : Metodologia pessic.
7. Eines de Suport a la Presa de Decisions : simuladors seqüencials, simultània i basats en Equacions : Graus de llibertat variables I de Disseny de l'ONU diagrama de Flux .
8. Resolució de Casos utilitzant el programari especialitzat ( Aspen, HYSYS , Superpro ... ) .
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Projectes |
|
31 |
32 |
63 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general dels aspectes generals
|
Sessió Magistral |
Els conceptes teòrics que es desenvoluparan durant el curs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Solució de problemes de tipus tancat
|
Presentacions / exposicions |
Explicar els resultats del projecte desenvolupat
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'ús d'eines de programari amb llicència a la sala d'ordinadors |
Projectes |
El desenvolupament d'un projecte integrat
|
Atenció personalitzada |
personal de matrícula |
Descripció |
EL CURS ES REALITZA TOTALMENT EN ANGLÈS, I SEGONS L'OPINIO DEL PROFESSOR RESPONSABLE AQUESTA SECCIÓ NO TE CAP UTILITAT. DECLINO QUALSEVOL RESPONSABILITAT SOBRE LA SEVA QUALITAT. OBTINGUDA MITJANÇANT GOOGLE TRANSLATOR SENSE CAP REVISIÓ POSTERIOR
Si us plau enviem un correu electrònic ( laureano.jimenez@urv.cat ) per fixar el temps i el lloc de la reunió.
Alternativament , vostè pot trucar per telèfon a la meva oficina ( 977-558.643 ) o posar-se en contacte amb mi a través de Skype ( laureanojimenez ) . |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Exercicis resolts de forma individual durant les hores de classe |
15 |
Proves pràctiques |
|
Examen amb preguntes i problemes conceptuals |
15 |
Proves orals |
|
Els informes finals ( i provisionals ) del projecte. Defensa del projecte |
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es requerirà una nota mínima de 3,5 / 10 en la prova individual per al càlcul de la nota final. Es farà un test d'avaluació per a la distribució de la qualificació del projecte final entre els participants. |
Bàsica |
A. Kayode Coker, Ludwig's Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants , (Fourth Edition,
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos, 2006, Síntesis
Moran, Sean , Applied Guide to Process and Plant Design, ,
Moran, Sean, Using Aspen Plus in Thermodynamics Instruction, ,
|
- Ludwig's
Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants (Fourth
Edition,A. Kayode
Coke.
Science
direct http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750677660
http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750683661
http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750685245
- Applied
Guide to Process and Plant Design, Moran, Sean
Science direct http://www.sciencedirect.com/science/book/9780128002421
- Using Aspen
Plus in Thermodynamics Instruction, Sandler,
Stanley I.
MyiLibrary http://lib.myilibrary.com/Open.aspx?id=770104 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
EL CURS ES REALITZA TOTALMENT EN ANGLÈS, I SEGONS L'OPINIO DEL PROFESSOR RESPONSABLE AQUESTA SECCIÓ NO TE CAP UTILITAT. DECLINO QUALSEVOL RESPONSABILITAT SOBRE LA SEVA QUALITAT. OBTINGUDA MITJANÇANT GOOGLE TRANSLATOR SENSE CAP REVISIÓ POSTERIOR
Està prohibit l'ús de telèfons mòbils o altres dispositius de comunicació durant les avaluacions. En cas de violació d'aquesta norma el professor actuarà com s'indica en l'article 24 del Reglament Acadèmic i el registre de la URV, tenint en compte que l'acció es porta a terme activitats fraudulentes d'avaluació.
Tota la comunicació curs es realitza mitjançant Moodle. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|