Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A2.1 |
Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat. |
| A2.2 |
Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment. |
| A2.3 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos, que poden requerir coneixements més enllà dels propis de la seva disciplina. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits. |
| B2.2 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Coneix i domina el disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'ús d'eines de suport a la presa de decisions (bases de dades ambientals i simuladors de procés).
| | A2.1 |
Proposa tecnologies respectuoses amb el medi ambient en el disseny de processos industrials.
| | A2.2 |
Domina el disseny de processos industrials considerant aspectes d'estalvi energètic.
| | A2.3 |
Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques i transversals en un projecte integrador.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.2 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que tots els membres es comprometen amb la gestió i funcionament de l'equip.
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Defineix els conceptes de visió, missió i valors.
Identifica i explica els comportaments clau per influenciar positivament als grups d'interès externs.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
| | B2.3 |
Estableix les estratègies perquè cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d'un projecte integrat.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Coneix i comprèn tots els diferents apartats del projecte.
Col·labora activament amb els membres de l'equip en la consecució dels objectius del projecte.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Síntesi i disseny de processos |
- Revisió sistemàtica de la bibliografia
- Visió general de la síntesi i el disseny de processos
- Diagrama de flux del procés
- Reaccions químiques
- Balanços de matèria i energia |
Simulació de processos |
- Introducció a Aspen Plus o Hysys
- Exemples guiats sobre reactors
- Exemples guiats de columnes de destil·lació
- Exemples guiats de bescanviadors de calor
- Integració energètica
- Consideracions addicionals: anàlisi de control i seguretat |
Avaluació mediambiental |
- Introducció a OpenLCA
- Exemples guiats amb OpenLCA
- Cadena de valor ascendent i descendent
- Solució de problemes de multifuncionalitat
- Elements opcionals, interpretació de l'ACV
- Modelització d'escenaris |
Avaluació econòmica |
- Estudi de viabilitat |
Gestió d'equips |
- Diversitat i creació d'equips
- Rols Belbin als equips |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Avantprojecte |
|
43 |
37 |
80 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
5 |
2 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels aspectes generals |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics que es desenvoluparan durant el curs |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització d'eines de programari amb llicència a la sala d'ordinadors |
Avantprojecte |
Treball en equip sobre un avantprojecte integrat
|
Atenció personalitzada |
Tutories individuals |
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Caldrà demanar
cita prèvia mitjançant un missatge de correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Avantprojecte |
|
Informe/s intermedi/s + Informe final del projecte |
70% |
Proves orals |
|
Defensa oral del projecte |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota final es corregirà mitjançant un factor individual obtingut a partir d'una avaluació creuada entre els membres de l'equip. A la segona convocatòria, el 100% de la nota correspon a un examen individual basat en exercicis d'informàtica amb el programari utilitzat durant el curs. Durant les proves d'avaluació els mòbils, tauletes i altres
dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova
hauran d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
A. Kayode Coker, Ludwig's Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants , (Fourth Edition,
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos, 2006, Síntesis
Moran, Sean , Applied Guide to Process and Plant Design, ,
Moran, Sean, Using Aspen Plus in Thermodynamics Instruction, ,
|
- Ludwig's
Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants (Fourth
Edition,A. Kayode
Coke.
Science
direct http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750677660
http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750683661
http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750685245
- Applied
Guide to Process and Plant Design, Moran, Sean
Science direct http://www.sciencedirect.com/science/book/9780128002421
- Using Aspen
Plus in Thermodynamics Instruction, Sandler,
Stanley I.
MyiLibrary http://lib.myilibrary.com/Open.aspx?id=770104 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Tota la comunicació del curs es realitzarà mitjançant Moodle. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|