Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
| A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Analitza la situació competitiva d'una empresa química i pren decisions estratègiques per a la millora de la seva competitivitat.
| | A1.3 |
Coneix la legislació mercantil i laboral.
Coneix la legislació sobre drets de propietat i intel·lectuals, així com la gestió de patents en la seva aplicació a la indústria química.
| | A1.4 |
Coneix i aplica els instruments del màrqueting estratègic.
Coneix i aplica els conceptes de planificació de la producció i de gestió logística.
Coneix i aplica els fonaments de la direcció d'empreses i els seus subsistemes.
Coneix i aplica els fonaments de la comptabilitat financera.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5.3 |
Proposa l'aplicació de tecnologies en l'avantguarda de l'àmbit en l'entorn professional.
És capaç d'establir un pla d'actuació amb tots els elements interns i externs necessaris per crear una empresa.
| | B6.1 |
Incorpora la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant (Igualtat).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Estratègia empresarial |
Generació d’idees: desenvolupament d’idees i procés d’innovació
Tipus d’empreses
Organització empresarial
Legalitat: laboral, comptable i fiscal
Disseny d’estratègies: missió, valors de visió, anàlisi DAFO, avantatge competitiu, línies estratègiques, objectius i pla d’acció |
Gestió
|
Recursos humans: direcció d’equips i lideratge
Avançant cap a l'ODS 5 integrant la igualtat de gènere en les polítiques d'empresa
Finances: com obtenir recursos, pla de viabilitat
Estratègia de màrqueting: què és, com fer-ho, públics, canals i xarxes socials
Gestió logística i de la cadena de subministrament
Propietat intel·lectual i patents
|
Paper de la sostenibilitat de les empreses actuals.
|
Els ODG, Objectius de Desenvolupament Sostenible
Responsabilitat Social Corporativa (RSC)
Grups d'interès
Evolució de la indústria |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
30 |
18 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducciò a l`assignatura, explicant els objectius, el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, aixi com lávaluació i la bibliografia |
Sessió Magistral |
El profesor exposa el temari de l`assignatura. L´alumne intervé plantejant qüestions al professor |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjancant correu electrònic |
Descripció |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjancant correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Cas pràctic - treball grupal
|
40% |
Seminaris |
|
Assistència a seminaris i posterior informe |
10% |
Proves mixtes |
|
|
50% |
Altres |
|
Examen |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes las àrees han de ser complimentades para ser avaluades correctament. L'alumne que no superi la primera convocatòria podrà recuperar a la segona convocatoria que consistirà en un examen del total del contingut. |
Bàsica |
|
Stephen. R.C., Higly Effective & Powerfull Personal, Simon & Schuster, 1990 Driker, P.F., Managing for the future, Butterworth Heinermann, 1993 Reinhold, V. N., Project Management & Tasks, International Thompson Publishing Co, 1996 Krause, D. G., The Arts of war for executives, Nicholas Brealey, 1998 Charney, Cy., The Instant Manager, Kogan Page, 1999 Blanchard, Carew & Parisi, The One Minute Manager. Build High Performing Teams, B. Training & Development, 1992 Obeng, Eddie, The Project Leader’s Secret Handbook, Financial Times, Pitman Publishing, 1994 Villeda, R., World Class Manufacturing, Villeda Consulting Group, 1993 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|