Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.3 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Descriu les operacions d'etapes d'equilibri més típiques, els equips necessaris i el concepte d'etapa d'equilibri. Calcular el balanç de matèria, línies d'operació, nombre d'etapes d'equilibri mitjançant mètodes gràfics.
Descriu els diferents tipus de destil·lació: flaix, destil·lació amb reflux, i els seus equips. Calcula les línies d'operació, el nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele i la relació de reflux mínima.
Descriu l'equip necessari per a sistemes absorció. Càlcul del balanç de matèria diferencial i el Nombre d'Unitats de Transferència (NTU).
Troba en la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
Considera la importància dels errors en la validació de resultats experimentals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.3 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Característiques i tipus d'operacions de separació. |
Operacions d'etapes d'equilibri |
Equips. Etapa d'equilibri. Balanç de matèria. Línies d'operació. Càlculs per mètodes gràfics. |
Destil·lació binària |
Destil·lació flash (vaporitzador). Destil·lació amb reflux. Equips. Línies d'operació. Càlcul del nombre d'etapes per el mètode del McCabe-Thile. Concepte i avaluació d'eficàcia d'etapa. L'equació de Fenske (nombre mínim d'etapes). Relació de reflux mínim. |
Principis bàsics d'operacions de transferència de matèria |
Models teòrics i avaluació de coeficients de transferència mitjançant correlacions empíriques. |
Absorció de gasos |
Equips de contacte continuo. Balanç de matèria diferencial. Nombre d'unitats de transferència (NTU): correlacions empíriques i models |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
22.5 |
34.5 |
Seminaris |
|
10.5 |
10 |
20.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0.5 |
12.5 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis a entregar.
Freqüència: Cada una o dues setmanes |
25% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
En principi es realitzaran dues proves presencials d'avaluació dels continguts de l'assignatura. |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer mitja de les diferents parts en el procés d'avaluació contínua cal: 1) Obtenir almenys una mitja de 3.5 sobre 10 en la part d'exercicis a entregar. 2) Obtenir una mitja de 3.5 sobre 10 en les dues proves presencials d'avaluació. Segona convocatòria: Es realitzarà una prova d'avaluació amb un pes del 75% que substituirà les dues proves d'avaluació presencials realitzades durant el procés d'avaluació contínua. Es mantindran les avaluacions dels exercicis a entregar però com en el cas de l'avaluació contínua caldrà obtenir una mitja de 3.5 sobre 10 en la prova d'avaluació per fer mitja. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. |
Bàsica |
McCABE, W.L., SMITH, J.C. HARRIOTT, P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 1993
|
|
Complementària |
HINES, A.L., MADDOX, R.N., Mass Transfer. Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, 1985
PERRY, H.R., CHILTON, C.H., Chemical Engineers Handbook, McGraw Hill, 1997
RICHARDSON, J. F., et al., Chemical Engineering (volume 2), Butterworth Heinemann, 1990
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/20735212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|