Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
| A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A1.5 |
Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica. |
| A2.1 |
Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat. |
| A2.2 |
Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment. |
| A2.3 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos, que poden requerir coneixements més enllà dels propis de la seva disciplina. |
| A3.1 |
Realització, presentació i defensa d'un exercici original, realitzat individualment davant d'un tribunal universitari, consistent en un projecte d'Enginyeria Ambiental, Energètica i Sostenibilitat, entès com un treball tècnic del tipus del que pugui realitzar un enginyer en l'exercici de la seva professió, o la realització d'un projecte d'investigació sobre qualsevol d'aquestes àrees, en el qual sintetizin les competències adquirides en el màster.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
| B4.2 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
| B5.1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Integra els coneixements propis de l'enginyeria ambiental i energètica amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original.
| | A1.4 |
Dissenya processos sostenibles energètica i ambientalment.
| | A1.5 |
Aplica la metodologia pròpia del camp científic en un projecte concret.
| | A2.1 |
Proposa productes i processos innovadors per a situacions reals en les que són necessàries l'aplicació de tecnologies mediambientals
| | A2.2 |
Proposa solucions energètiques innovadores per a aplicacions reals.
| | A2.3 |
Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques i transversals en un projecte integrador.
Desenvolupa l'habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny.
| | A3.1 |
Realitza, presenta i defensa individualment, un exercici original consistent en un projecte d'Enginyeria Ambiental, Energètica i Sostenibilitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, etc.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, etc.
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Prepara i realtiza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalua críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l 'accés a la informació i el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B4.2 |
Acorda amb els tutors interns i externs la definició de les tasques de la seva estada professional.
Culmina, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació.
Acorda amb els tutors interns i externs la definició de la temàtica del seu treball de fi de máster.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | B5.3 |
Proposa l'aplicació de tecnologies en l'avantguarda de l'àmbit en l'entorn professional.
És capaç d'establir un pla d'actuació amb tots els elements interns i externs necessaris per crear una empresa.
| | B6.1 |
Té en compte els principis ètics de l'enginyeria i la responsabilitat social com a enginyer en el desenvolupament de les tasques professionals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El responsable del TFM publicarà una llista de
propostes de temes de TFM als quals l'alumne podrà optar de forma
procedimentada. Tanmateix, l'alumne també pot proposar al coordinador un tema
de TFM amb una empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la
descripció, proposta de tutor extern (amb les seves dades de contacte) i abast
del projecte. Aquesta petició serà avaluada per el responsable de TFM. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
20 |
30 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
405 |
405 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
2 |
4 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
5 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb els seus tutors de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster davant d'un tribunal |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Els tutor intern (de la universitat) i el tutor
extern (de l'empresa) són els que realitzen el seguiment del TFM a cada
estudiant. El seguiment general s'efectuarà a través de reunions i contactes. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació de l'informe escrit del TFM |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Avaluació de la defensa oral del TFM |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La presentació i defensa del TFM es farà davant d'un tribunal format generalment per tres persones: el/la tutor/a intern, el/la tutor/a extern i un altre membre del professorat de la universitat (o una altra persona de l'empresa de pràctiques). |
Bàsica |
|
L'alumne utilitzarà les
fonts d'informació consultades al llarg del màster |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|