DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) ELABORACIÓ, PLANIFICACIÓ I GESTIÓ DE PROJECTES DE R+D+I Codi 20755101
Ensenyament
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia (2019)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
VALLÈS RASQUERA, JOAN MANEL
Adreça electrònica manel.valles@urv.cat
Professors/es
VALLÈS RASQUERA, JOAN MANEL
Web
Descripció general i informació rellevant La matèria conté una sèrie de cursos, conferències i seminaris que introdueixen l'alumne al camp de la investigació. Es dóna informació sobre les diferents bases de dades científiques i tècniques així com diferents eines necessàries. Així mateix, s'imparteixen les bases a una correcta comunicació oral i escrita en el camp científic i s'ensenya a fer valoracions crítiques en la lectura de documents científics. Aquesta matèria és de 4,5 ECTS i és de caràcter anual i obligatori. La modalitat d'aquesta matèria és virtual.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE5 Elaborar, planificar i gestionar projectes de R+D+i en l'àmbit nacional i internacional i utilitzar eines habituals en aquest camp per a la recerca d'informació, tractament de dades i transferència de coneixement.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE5 Coneix i utilitza bases de dades i fonts d'informació tant globals com de la Universitat en el camp científic i tècnic.
Adquireix les habilitats bàsiques per escriure articles científics en anglès.
Adquireix les habilitats bàsiques per a realitzar presentacions científiques i tècniques en anglès.
Adquireix les habilitats per a realitzar una anàlisi crítica d'articles científics.
Coneix les principals convocatòries de projectes de recerca nacionals i internacionals i adquirir habilitats bàsiques per desenvolupar propostes a convocatòries.
Coneix les mesures de seguretat per realitzar treballs de recerca en laboratoris i plantes pilot.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte.
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts.
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Transferència de coneixement i tecnologia
2. Eines bàsiques per a la investigació
3. Tractament i anàlisi de dades
4. Informació i recursos
5. Conferències i seminaris

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Webconferència
CE5
4 0 4
Webminari
CE5
4 0 4
Webcasting
CE5
0 5 5
Activitats d’auto seguiment
CE5
CT6
CT7
0 10 10
Resolució de problemes, exercicis
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
0 15 15
Fòrums de debat
CE5
CT2
CT5
0 10 10
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
0 8 8
Treballs
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
0 20 20
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CT1
CT2
CT5
0 36 36
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves de validació
CT2
CT5
CT7
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Webconferència Exposició de continguts de l'assignatura i/o presentació d’activitats mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior.
Webminari Xerrades, taules rodones i exposicions centrades en temes específics realitzades per professionals de l'àmbit, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries mitjançant webconferència o altres eines. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior.
Webcasting Exposició dels continguts de l'assignatura en format vídeo enregistrat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d’estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. No obstant, pot aprofitar-se per a proposar activitats interactives asíncrones com per exemple un fòrum.
Activitats d’auto seguiment Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs.
Fòrums de debat Activitats on, individualment o en grup, els participants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de la documentació publicada en diversos formats, elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura - Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats d’auto seguiment
CE5
CT6
CT7
Activitats proposades a l'estudiant, amb un pes mínim, que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir-se tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida 5%
Resolució de problemes, exercicis
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
30%
Fòrums de debat
CE5
CT2
CT5
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant 5%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
30%
Treballs
CE5
CT1
CT2
CT5
CT6
CT7
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. 30%
Proves de validació
CT2
CT5
CT7
Les proves de validació consistiran en webconferencias individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. 0%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent