Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Modelar i analitzar la demanda energètica en edificis mitjançant eines informàtiques específiques per a la integració de sistemes eficients de conversió d'energia i d'energies renovables.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Modela el comportament tèrmic i de demanda energètica dels edificis utilitzant programari específic per a això.
Calcula les càrregues tèrmiques anuals dels edificis.
Dimensiona els sistemes de climatització que requereixen els edificis per satisfer la demanda tèrmica.
Realitza anàlisi paramètrics de les diferents variables de l'edifici per estudiar el seu efecte en la demanda energètica, en els costos i en el comportament mediambiental.
Optimitza la demanda energètica de l'edifici, els costos i el comportament mediambiental les diferents variables de l'edifici com la seva geometria, orientació i composició de l'envolupant.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció. Paràmetres que influeixen en la demanda tèrmica de l'edifici. |
|
2. Modelatge tèrmic en 3D de l'edifici. |
|
3. Definició de les dades del model i opcions de simulació. |
|
4. Ajust de les simulacions i interpretació dels resultats de la simulació. |
|
5. Anàlisi paramètric. |
|
6. Casos d'estudi. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
6 |
0 |
6 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
10 |
10 |
Webcasting |
|
0 |
4 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
17 |
17 |
Fòrums de debat |
|
0 |
7 |
7 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
27 |
27 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
3 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de validació |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura i/o presentació d’activitats mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diversos formats, elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Webcasting |
Exposició dels continguts de l'assignatura en format vídeo enregistrat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d’estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. No obstant, pot aprofitar-se per a proposar activitats interactives asíncrones com per exemple un fòrum. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs. |
Fòrums de debat |
Activitats on, individualment o en grup, els participants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
Planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context |
Descripció |
Antonio Carrillo Andrés acarrillo@uma.es |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
40 |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
40 |
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant, amb un pes mínim, que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir-se tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida |
10 |
Proves de validació |
|
Les proves de validació consistiran en webconferencias individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 70% de l'avaluació final. Es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de problemes a classe i a l'avantprojecte d'aplicació. |
Bàsica |
|
EnergyPlus web based documentation https://bigladdersoftware.com/epx/docs/ Y. Cengel y A. Ghajar, Heat and Mass
Transfer: Fundamentals and Applications, 5 ed., McGraw-Hill Education, 2014. Lawrence Berkeley National Laboratoy,
WINDOW 7 User manual LBNL-48255, 2019. Windows for high-performance commercial
buildings. https://www.commercialwindows.org/ ASHRAE. 2009. 2009 ASHRAE
Handbook—Fundamentals, chapters 14-19. Atlanta: American Society of Heating,
Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, Inc. Unmet hours: question and answer resource
for the building energy modelin community https://unmethours.com/ EnergyPlus HelpDesk http://energyplus.helpserve.com/ Proceedings of the International Building
Performance Simulation Association. https://www.ibpsa.org DesignBuilder Tutorials: http://designbuilder.co.uk/training/online-learning/tutorials
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|