Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE1 |
Conocer, determinar experimentalmente y modelar las propiedades termodinámicas y de transporte de fluidos multicomponentes para sistemas y tecnologías de conversión de energía. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resolver problemas complejos de forma crítica, creativa e innovadora en contextos multidisciplinares. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE1 |
Define las distintas propiedades volumétricas, térmicas y de transporte de fluidos.
Conoce dispositivos experimentales actuales para la medida de las propiedades termodinámicas y de transporte de fluidos.
Estima propiedades termodinámicas y de transporte de fluidos
Calcula propiedades volumétricas de fluidos aplicando el principio de estados correspondientes y/o ecuaciones de estado
Soluciona problemas de equilibrio de fases de sistemas multicomponentes
Aplica reglas de mezcla y de combinación para mezclas de fluidos
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Reconocer la situación planteada como un problema en un entorno multidisciplinar, investigador o profesional, y afrontarlo de manera activa.
Seguir un método sistemático con un enfoque global para dividir un problema complejo en partes e identificar sus causas aplicando el conocimiento científico y profesional.
Diseñar una solución innovadora utilizando los recursos disponibles necesarios para afrontar el problema.
Elaborar un modelo realista que concrete todos los aspectos de la solución propuesta.
Evaluar el modelo propuesto contrastándolo con el contexto real de aplicación y ser capaz de encontrar limitaciones y proponer mejoras.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Constants de fluids purs |
1.1. Introducció
1.2. propietats crítiques
1.3. Factor acèntric i moment dipolar |
2. Propietats volumètriques |
2.1. Introducció
2.2. Principi d'estats corresponents
2.3. Equacions d'estat
2.4. Estimació de la densitat
2.5. Regles de mescla i combinació |
3. Equilibris de fase en sistemes multicomponents |
3.1. Introducció
3.2. Fugacitat i coeficients d'activitat
3.3. Equilibri líquid-vapor
3.4. Equilibri sòlid-líquid |
4. Propietats termodinàmiques |
4.1. Introducció
4.2. Relacions termodinàmiques fonamentals
4.3. Funcions de partida
4.4. capacitat calorífica |
5. Propietats de transport |
5.1. Introducció
5.2. viscositat
5.3. conductivitat tèrmica
5.4. difusivitat |
6. Mètodes analítiques per a la determinació de la composició |
6.1. Introducció
6.2. Mètodes espectroscopics |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Webconferencia |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
Lectura de documentación escrita / gráfica elaborada |
|
0 |
50 |
50 |
Webcasting |
|
0 |
5 |
5 |
Actividades de auto seguimiento |
|
0 |
10 |
10 |
Trabajos |
|
0 |
36 |
36 |
Foros de discusión |
|
0 |
5.5 |
5.5 |
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Pruebas de validación |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Webconferencia |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentación escrita / gráfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Actividades de auto seguimiento |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Trabajos |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Foros de discusión |
Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin |
Atención personalizada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
descripción |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Actividades de auto seguimiento |
|
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tan-tes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
5 |
Trabajos |
|
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de proproblemes |
90 |
Foros de discusión |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant |
5 |
Pruebas de validación |
|
|
0 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
|
|
Complementaria |
Bruce E. Poling (Author), John M. Prausnitz, John P. O'Connell, The Properties of Gases and Liquids, 5th, McGraw-Hill Education, 2000
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
LABORATORIO INTEGRADO DE SISTEMAS DE CONVERSIÓN ENERGÉTICA/20755108 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|