Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Conèixer, obtenir i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Defineix les diferents propietats volumètriques, tèrmiques i de transport de fluids.
Coneix bases de dades i eines per al càlcul i modelització de propietats termofísiques de fluids.
Estima propietats termodinàmiques i de transport de fluids.
Calcula propietats volumètriques de fluids aplicant el principi d'estats corresponents i / o equacions d'estat.
Soluciona problemes d'equilibri de fases de sistemes multicomponents.
Aplica regles de mescla i de combinació per a mescles de fluids.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Estat termodinàmic i les seves propietats |
1.1. Conceptes bàsics
1.2. Diagrames de propietats |
2. Bases de dades |
2.1. Handbooks i llibres: tables i diagrames.
2.2. Eines online
2.3. Software pel càlcul de propietats |
3. Mètodes d'estimació |
3.1. Correlacions tipiques
3.2. Correlacions de dades experimentals
3.3. Mètodes de contribució de grups
|
4. Equacions d'estat |
4.1. Principi d'estats corresponents
4.2. Equacions d'estat clàsiques
4.3. Mescles: regles de mescla i combinació
4.4. Equacions d'estat específiques per fluids d'interès |
5. Equilibri liquid-vapor |
5.1. Dissolucions ideals: llei de Raoult
5.2. Dissolucions no ideals
5.3. Solubilitats de gasos en liquids: llei d'Henry
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Videoconferència |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
50 |
50 |
Webcasting |
|
0 |
3.5 |
3.5 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
10 |
10 |
Treballs |
|
0 |
43.5 |
43.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Videoconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc. i les característiques o exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura, de manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
25 |
Treballs |
|
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat. |
70 |
Proves de validació |
|
|
0 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 40% de l'avaluació final. Per al 60 % restant, es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de les activitats avaluades durant el curs. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
Bruce E. Poling (Author), John M. Prausnitz, John P. O'Connell, The Properties of Gases and Liquids, 5th, McGraw-Hill Education, 2000
Yunus Çengel and Michael Boles, Thermodynamics: An Engineering Approach, 8th, McGraw-Hill Education, 2014
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LABORATORI INTEGRAT DE SISTEMES DE CONVERSIÓ ENERGÈTICA/20755108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|