Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Seleccionar i estudiar la viabilitat de tecnologies de conversió energètica amb la inclusió de les energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Coneix les diferents tecnologies dels sistemes solars tèrmics, dels sistemes solars fotovoltaics i de la biomassa.
Dissenya i dimensiona instal·lacions solars tèrmiques en funció de la demanda tèrmica i de la radiació solar disponible.
Dissenya i dimensiona instal·lacions solars fotovoltaiques per a instal·lacions connectades a xarxa, instal·lacions autònomes i instal·lacions d'autoconsum
Utilitza eines de modelatge i simulació de sistemes solars tèrmics i elèctrics
Dissenya i dimensiona instal·lacions amb calderes de biomassa per a la producció d'ACS i calefacció
Dissenya i dimensiona instal·lacions amb bombes de calor que utilitzin l'aerotèrmia i la geotèrmia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les energies renovables |
|
2. Sistemes solars tèrmics |
Tipus, Configuracions, Eficiència i Aplicacions |
3. Sistemes solars fotovoltaiques |
Tipus, Configuracions, Eficiència i Aplicacions |
4. Sistemes de biomassa |
Tipus, Configuracions, Eficiència i Aplicacions |
5. Energies renovables i bombes de calor |
Tipus, Configuracions, Eficiència i Aplicacions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Webconferència |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
18 |
18 |
Webcasting |
|
0 |
4 |
4 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
2 |
2 |
Fòrums de debat |
|
0 |
4 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
19 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. |
Webconferència |
Exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia. Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiant el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar. |
Fòrums de debat |
Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
La finalitat de l'atenció personalitzada és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant. |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida. |
10 |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant. |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
40 |
Proves de validació |
|
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l'estudiant és l'autor/a de les activitats formatives i / o d'avaluació plantejades al llarg de l'assignatura.
Les proves de validació consistiran en web-conferencies individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades.
Les proves de validació es consideren activitats requisit per validar les qualificacions obtingudes i no tenen pes en la nota final de l'estudiant. |
0 |
Altres |
|
|
0 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ali, Sayigh, Comprehensive Renewable Energy, , 2012
|
|
Complementària |
Boyle, Godfrey, Renewable Energy: Power for a Sustainable Future, , 2012 (3rd Edition)
Sørensen, Bent, Renewable Energy Conversion, Transmission and Storage, , 2007
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|