Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Seleccionar i estudiar la viabilitat de tecnologies de conversió energètica amb la inclusió de les energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Coneix les diferents tecnologies de bombes de calor tèrmiques i sistemes de refrigeració.
Calcula les prestacions de refredadores i bombes de calor d'absorció.
Identifica diferents tipologies de cicles de bombes de calor i refredadores d'absorció.
Empra eines per al modelatge termodinàmic i les propietats dels fluids per refredadores i bombes de calor d'absorció.
Calcula les propietats termodinàmiques de mescles de treball per a sistemes d'absorció.
Coneix els principals components de refredadores, bombes de calor i cicles de producció de potència d'absorció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Capitol 1. Fonaments termodinàmics dels sistemes de conversió d'energia tèrmica. |
Definicions i Classificacions de Sistemes de Conversió de Calor. Solucions bescanviant calor a dos i tres temperatures. |
Capitol 2. Propietats termodinàmiques dels fluids de treball. |
Introducció; diagrames termodinàmics de fluides de treball purs i mescles; propietats termodinàmiques requerides per les mescles de treball de sistemes d’absorció. diagrames termodinàmics PTX(Y) i HTX(Y) de les mescles H2O/LiBr i NH3/H2O; altres mezcles de treball |
Capitol 3. Aspectes basics de les refredadores i bombes de calor d'absorció. |
Introducció; cicle ideal de bomba de caIor i de refrigeració amb accionament tèrmic. Cicle d’absorció de simple etapa. Mescles de treball convencionals. Indicadors de funcionament. Cicles d’absorció multietapa. Situació actual de la tecnologia d’absorció. Aspectes comercials
|
Capitol 4. Processos termodinamics amb mescles |
Introducció; Mescla adiabàtica amb mescles de fluids; Desorció; absorció; Evaporació i condensació; processos de bombeig i d’expansió en vàlvules i dispositius d’estrangulació; recuperació de calor en bescanviadors de calor; Purificació d'amoníac en sistemes d’amoníac/aigua; Transferència de calor en components de sistemes d’absorció
|
Capitol 5. Refrigeració per absorció. Tecnologies i Modelitzacio |
Introducció; Sistemes de aigua/LiBr: aspectes tecnològics, modelat termodinàmic i anàlisis de l funcionament del cicle bàsic. Representació del cicle en un diagrama de Duhring. (PTX). Modelat termodinàmic amb transferència de calor amb els circuits exteriors. Cicles multietapa. Cicles de doble-efecte, triple efecte i mig-efecte.
Sistemes de refrigeració d’amoníac/aigua; aspectes tecnològics. Modelat termodinàmic i anàlisi del . funcionament del cicle basic. Representació del cicle en un diagrama de Duhring (PTXY) Millora del funcionament del cicle basic. Cicles GAX. Concepte, configuracions i disseny del cicle.
|
Capitol 6. Sistemes de producció de potencia i combinats de potencia i refrigeración d'absorció. |
Introducció. Bombes de calor d’absorció; classificació, configuracions i mescles de treball. Bombes de calor tipus I; aspectes tecnològics i comercials. Transformadors de calor; aspectes tecnològics i comercials. Modelització del cicle bàsic de bombes de calor i de transformadors de calor amb aigua/LiBr.
|
Capitol 7. Sistemes d’absorció de potencia i combinats de refrigeració i potencia
|
Introducció. Cicle simple de Kalina. Cicles de Kalina amb fonts de calor de baixa, mitja i alta temperatura. Modelització del funcionament. Implantació del cicle de Kalina
Sistemes d’absorció combinats per producció de potència i refrigeració. Configuracions per fonts de calor de baixa mitja temperatura. Modelat del funcionament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Webconferència |
|
7 |
0 |
7 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Webcasting |
|
0 |
6 |
6 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
4 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
40 |
40 |
Fòrums de debat |
|
0 |
11 |
11 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura no presencial |
Webconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual. |
Fòrums de debat |
Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Atenció personalitzada |
questa orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
35 |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant. |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Keith E. Herold, Reinhard Radermacher, and Sanford A. Klein;, Absorption Chillers and Heat Pumps, CRC Press, 2015
|
|
Complementària |
ASHRAE, ASHRAE Handbook- Fundamentals. Absorption Refrigeration Cycles, ASHRAE, 2017
Tangellapalli Srinivas, N. Shankar Ganesh, R. Shankar, Flexible Kalina Cycle Systems, Apple Academic Press, March 2019
I. Dincer, T.A.H. Ratlamwala, Integrated Absorption Refrigeration Systems, Springer. Series: Green Energy and Technology, 2017
G. Alefeld and R. Radermacher, G. Alefeld and R. Radermacher;, CRC Press, 1994
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|