Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Determinar les prestacions de les tecnologies i els sistemes de conversió d'energia a partir de dades experimentals de propietats de fluids i variables d'operació. |
| CE2 |
Conèixer, modelar i seleccionar les tecnologies de conversió energètica i d'energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Empra eines per al modelatge termodinàmic i les propietats dels fluids per refredadores i bombes de calor d'absorció.
Calcula les propietats termodinàmiques de mescles de treball per a sistemes d'absorció.
| | CE2 |
Coneix les diferents tecnologies de bombes de calor tèrmiques i sistemes de refrigeració.
Calcula les prestacions de refredadores i bombes de calor d'absorció.
Identifica diferents tipologies de cicles de bombes de calor i refredadores d'absorció.
Coneix els principals components de refredadores, bombes de calor i cicles de producció de potència d'absorció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic (ser digital).
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement (cercar).
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes (organitzar).
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement (compartir).
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Capitol 1. Fonaments termodinàmics dels sistemes de conversió d'energia tèrmica. |
Definicions i Classificacions de Sistemes de Conversió de Calor. Solucions bescanviant calor a dos i tres temperatures. |
Capitol 2. Propietats termodinàmiques dels fluids de treball. |
Introducció; diagrames termodinàmics de fluides de treball purs i mescles; propietats termodinàmiques requerides per les mescles de treball de sistemes d’absorció. diagrames termodinàmics PTX(Y) i HTX(Y) de les mescles H2O/LiBr i NH3/H2O; altres mezcles de treball |
Capitol 3. Aspectes basics de les refredadores i bombes de calor d'absorció. |
Introducció; cicle ideal de bomba de caIor i de refrigeració amb accionament tèrmic. Cicle d’absorció de simple etapa. Mescles de treball convencionals. Indicadors de prestacions. Cicles d’absorció multietapa. Situació actual de la tecnologia d’absorció. Aspectes comercials
|
Capitol 4. Processos termodinamics amb mescles |
Introducció; Mescla adiabàtica amb mescles de fluids; Desorció; absorció; Evaporació i condensació; processos de bombeig i d’expansió en vàlvules i dispositius d’estrangulació; recuperació de calor en bescanviadors de calor; Purificació d'amoníac en sistemes d’amoníac/aigua; Transferència de calor en components de sistemes d’absorció
|
Capitol 5. Refrigeració per absorció. Tecnologies i Modelitzacio |
Introducció; Sistemes de aigua/LiBr: aspectes tecnològics, modelat termodinàmic i anàlisis de l funcionament del cicle bàsic. Representació del cicle en un diagrama de Duhring. (PTX). Modelat termodinàmic amb transferència de calor amb els circuits exteriors. Cicles multietapa. Cicles de doble-efecte, triple efecte i mig-efecte.
Sistemes de refrigeració d’amoníac/aigua; aspectes tecnològics. Modelat termodinàmic i anàlisi del . funcionament del cicle basic. Representació del cicle en un diagrama de Duhring (PTXY) Millora del funcionament del cicle basic. Cicles GAX. Concepte, configuracions i disseny del cicle.
|
Capitol 6. Sistemes de producció de potencia i combinats de potencia i refrigeración d'absorció. |
Introducció. Bombes de calor d’absorció; classificació, configuracions i mescles de treball. Bombes de calor tipus I; aspectes tecnològics i comercials. Transformadors de calor; aspectes tecnològics i comercials. Modelització del cicle bàsic de bombes de calor i de transformadors de calor amb aigua/LiBr.
|
Capitol 7. Sistemes d’absorció de potencia i combinats de refrigeració i potencia
|
Introducció. Cicle simple de Kalina. Cicles de Kalina amb fonts de calor de baixa, mitja i alta temperatura. Modelització del funcionament. Implantació del cicle de Kalina
Sistemes d’absorció combinats per producció de potència i refrigeració. Configuracions per fonts de calor de baixa mitja temperatura. Modelat del funcionament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Videoconferència |
|
8.5 |
0 |
8.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
36 |
36 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
4 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
40 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
0 |
22 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura no presencial |
Videoconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Atenció personalitzada |
questa orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen global del contingut de l'assignatura, i la seva nota contribuirà al 70% de la nota final. El 30% restant correspondrà a les notes de les activitats del curs. |
Bàsica |
Keith E. Herold, Reinhard Radermacher, and Sanford A. Klein;, Absorption Chillers and Heat Pumps, CRC Press, 2015
|
|
Complementària |
ASHRAE, ASHRAE Handbook- Fundamentals. Absorption Refrigeration Cycles, ASHRAE, 2017
Tangellapalli Srinivas, N. Shankar Ganesh, R. Shankar, Flexible Kalina Cycle Systems, Apple Academic Press, March 2019
I. Dincer, T.A.H. Ratlamwala, Integrated Absorption Refrigeration Systems, Springer. Series: Green Energy and Technology, 2017
G. Alefeld and R. Radermacher, G. Alefeld and R. Radermacher;, CRC Press, 1994
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|